Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2003 10:08

Οξύς ανταγωνισμός DaimlerChrysler, BMW στην Ασία

ΣΚΛΗΡΟΣ ανταγωνισμός επικρατεί στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά της Ασίας, μεταξύ των δύο μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών κατασκευής πολυτελών αυτοκινήτων, DaimlerChrysler (παράγει τα Mercedes) και BMW, καθώς η δεύτερη προσπαθεί να ξεπεράσει την πρώτη.

Στην Ευρώπη, η Mercedes προηγείται της BMW, κατέχοντας μερίδιο 5,1% της αγοράς, έναντι 3,5%. Στις ΗΠΑ η BMW βρίσκεται στα όρια, κατέχοντας μερίδιο 1,4% έναντι 1,3% που κατέχει η Mercedes. Στην Ασία, τα αυτοκίνητα της DaimlerChrysler κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο.

Η BMW στοχεύει να καταλάβει την πρώτη θέση από την ανταγωνίστριά της στην κατηγορία των πολυτελών αυτοκινήτων. Για να το επιτύχει αυτό, προτίθεται να κατασκευάσει αυτοκίνητα που ταιριάζουν στο γούστο των καταναλωτών σε Ασία και ΗΠΑ, όπου εκτιμά ότι θα σημειωθεί η μεγαλύτερη ανάπτυξη του κλάδου για την επόμενη δεκαετία. Και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουν εγκαταστήσει μονάδες τους στην Κίνα.

«Η BMW πρέπει να κερδίσει την αγορά της Ασίας για να προλάβει την Mercedes», ανέφερε ο Martin Sachsenmaier, ο οποίος διαχειρίζεται 4,7 δισ. δολ. σε μετοχές με την Frankfurt Trust, συμπληρώνοντας : «Η αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων βρίσκεται εκεί».

Το εννεάμηνο του έτους, οι πωλήσεις της Mercedes διεθνώς, μειώθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 2%, φθάνοντας στα 916.400 οχήματα. Οι πωλήσεις της BMW από την άλλη πλευρά, αυξήθηκαν σε ποσοστό 1,2%, φθάνοντας στα 815.240 οχήματα. Στην Ασία, οι πωλήσεις της Mercedes αυξήθηκαν σε ποσοστό 12%, φθάνοντας στα 69.300 οχήματα, με τις πωλήσεις στην Κίνα να αυξάνονται κατά 7%, φθάνοντας στα 5.200 οχήματα. Στην Κίνα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων υπερδιπλασιάστηκαν, φθάνοντας στα 9.426 οχήματα.

«Προσπαθούμε να συμμετέχουμε περισσότερο στην αγορά της Κίνας», ανέφερε ο επικεφαλής της BMW, Helmut Panke, μιλώντας για τον κλάδο σε συνέντευξή του στο Τόκυο, συμπληρώνοντας : «Ο όγκος της αγοράς αυξάνεται συνεχώς. Τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να μπούμε στην αγορά και θέλουμε να απευθυνθούμε στους μεμονωμένους καταναλωτές, καθώς η δύναμη των πωλήσεων βρίσκεται εκεί».

Σύμφωνα με τη διοίκησή της, η BMW εκτιμά ότι οι πωλήσεις της στην Ασία, θα αποτελέσουν περίπου το 1/4 των συνολικών της, χωρίς όμως να δώσει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει μέσα στην επόμενη πενταετία να διπλασιάσει τις πωλήσεις της.

Η DaimlerChrysler θα επενδύσει ένα δισ. ευρώ (1,16 δισ. δολ.) στην Κίνα για να κατασκευάσει επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα Mercedes. Επίσης, σχεδιάζει να κατασκευάσει συνολικά 25.000 οχήματα C-Class και E-Class ετησίως στην Κίνα με τη συνεργασία της Beijing Automotive Holding Industry Co., με την οποία κατασκευάζουν τα jeep Cherokee.

«Η Κίνα, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες για όλους μας», ανέφερε ο επικεφαλής της Mercedes, Juergen Hubbert, σε συνέντευξή του στο Τόκυο, συμπληρώνοντας : «Βλέπουμε την αγορά των πολυτελών αυτοκινήτων να φθάνει τα 150.000 οχήματα στο τέλος και από αυτά, ελπίζουμε να κατακτήσουμε το 25%».

Στην Κίνα και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται πίσω από την Volkswagen AG, όπου το τμήμα της Audi έχει κατασκευαστική παρουσία από το 1992. Η Audi αύξησε τις πωλήσεις της στην Κίνα κατά 84%, φθάνοντας στα 29.212 οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους. Σήμερα, κατασκευάζει τα Audi A6 και A4 στο εργοστάσιο της FAW-Volkswagen Automobile Co., στη βορειο-δυτική Κίνα, με συνεταίρους την Volkswagen και την China FAW Group Corp. Η Audi σε αυτό το venture κατέχει μερίδιο 10%.

«Η BMW έχει πιάσει τον παλμό των νέων ανθρώπων και τα καταφέρνει πολύ καλά με τα μοντέλα της 3-Series», ανέφερε ο Christoph Stuermer, αναλυτής και σύμβουλος, στην Global Insight, συμπληρώνοντας : «Ωστόσο, την πρώτη θέση κατέχει ακόμη η Mercedes με συντηρητικούς καταναλωτές που προτιμούν τα Mercedes S-Class».

Ο ίδιος προβλέπει, ότι, η BMW, θα ξεπεράσει την Mercedes σε αυτήν την περιοχή μέχρι το 2005.

Τον Μάρτιο, η BMW υπέγραψε συμφωνία για τη δημιουργία ενός joint-venture με την Brilliance China Automotive Holdings Ltd., προκειμένου να κατασκευάσει τα μοντέλα της 3-Series και 5-Series. Προγραμματίζει να κατασκευάζει 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, μέσω αυτής της συνεργασίας. Η αυτοκινητοβιομηχανία επίσης ανακοίνωσε ότι θα ήθελε να παράγει στην Κίνα μαζί με την Brilliance και τα μοντέλα 7-Series.

Το 1/5 των συνολικών εισαγωγών της Κίνας μέσα σε πέντε χρόνια, προβλέπεται να αποτελούν οι εισαγωγές πολυτελών αυτοκινήτων στη χώρα, σύμφωνα με την Automotives Resources Asia Ltd.

«Για να επιτύχεις στην Κίνα πρέπει να έχεις ένα δυνατό σήμα», ανέφερε ο Graeme Maxton, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Autopolis, που εδρεύει στη Σιγκαπούρη, συμπληρώνοντας : «Η Mercedes και η BMW έχουν σήματα τα οποία συνδέονται με τη Γερμανία. Από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες είναι οι μόνες που ίσως δεν χρειάζεται να έχουν βιομηχανική παρουσία στην Κίνα».