«Ιδιαίτερα ικανοποιητική» χαρακτήρισε την εξέλιξη της πορείας του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου 2003, ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Χρήστος Πάχτας.
Οι πληρωμές του ΠΔΕ ανήλθαν σε 6,5 δισ. ευρώ στο τέλος Σεπτεμβρίου, ποσό που αντιστοιχεί σε 75,8% επί του συνολικού ορίου πληρωμών του Προγράμματος (το όριο πληρωμών έχει καθοριστεί σε 8,6 δισ. ευρώ). Το ύψος των πληρωμών του ΠΔΕ είναι αυξημένο κατά 31,6% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2002.
Οπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, ολοκληρώνονται μεγάλα έργα υποδομής, μεταξύ των οποίων:
-Το έργο της ζεύξης Ρίου - Αντιρρίου, οι εργασίες του οποίου έχουν προχωρήσει σε ποσοστό 90% και αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2004.
-Η διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Αθηνών-Κορίνθου, η οποία θα λειτουργεί πλήρως έως το τέλος του 2004. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σε όλη τη γραμμή τα έργα υποδομής και βρίσκεται σε εξέλιξη η εργολαβία της επιδομής, σηματοδότησης και κατασκευής σταθμών.
-Το έργο του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προβλέπεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2004. Ήδη έχει κατασκευαστεί το 80% της υποδομής και έχουν τοποθετηθεί 15 χλμ. γραμμής με αφετηρία το Αεροδρόμιο των Σπάτων.
-Το έργο του Τράμ της Αθήνας θα έχει επίσης ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2004. Μέχρι σήμερα έχουν κατασκευαστεί 12 χλμ. γραμμής (υποδομή-επιδομή) απο τα 24 χλμ. που θα κατασκευαστούν συνολικά.
-Από το έργο του Περιφερειακού Δακτυλίου Αττικής έχουν παραδοθεί στην κυκλοφορία 40 χλμ. (συμπεριλαμβανομένης της Περιφερειακής Υμηττού) και μέχρι το τέλος Νοεμβρίου 2003 θα δοθεί στην κυκλοφορία ολόκληρο το έργο. Μέχρι τον Απρίλιο του 2004 θα παραδοθεί επίσης ο δυτικός κλάδος της Περιφερειακής Υμηττού (οδός Παναγούλη - Κλεισθένους) μήκους 2,5 χλμ.
-Στο Μετρό Αθηνών έχουν ολοκληρωθεί η γραμμή Σύνταγμα - Μοναστηράκι, η σήραγγα Εθνική ¶μυνα - Σταυρός (μήκους 5,8 χλμ.) και υλοποιούνται οι σταθμοί Χαλάνδρι, Δουκίσσης Πλακεντίας που θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2004. Παράλληλα στο της μελέτης βρίσκονται οι τρεις σταθμοί Χολαργού, Νομισματοκοπείου και Αγίας Παρασκευής. Η γραμμή Δάφνη- Ηλιούπολη αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούνιο του 2004 και, τέλος, έχει προταθεί για ένταξη και χρηματοδότηση από το Ταμείο Συνοχής το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 (από το σταθμό 'Αλέκος Παναγούλης' στην Ηλιούπολη μέχρι το παλαιό αεροδρόμιο του Ελληνικού), μήκους 5,5 χλμ., με τέσσερις σταθμούς.
Πηγή ΑΠΕ