Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2003 18:59

Η σύνδεση των εγχώριων ΜΜΕ στο Διαδίκτυο αναμένεται στο 23%

Οι ελληνικές Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (11-250 ατόμων) παρουσιάζουν υψηλά ποσοστά χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών (92%), σύνδεσης στο Ιντερνετ (74%), αλλά και εταιρικής παρουσίας στο Ιντερνετ (39%) προσεγγίζοντας μάλιστα τους αντίστοιχους ευρωπαϊκούς μέσους όρους (94%, 83% και 52% αντιστοίχως).

Σύμφωνα, ωστόσο με τα αποτελέσματα ετήσιας έρευνας για τη χρήση νέων Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) από τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜΜΕ), που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του e-Business forum, είναι ορατή η αναξιοποίητη δυναμική των μικρότερων επιχειρήσεων (με προσωπικό μικρότερο των δέκα ατόμων), οι οποίες δηλώνουν άγνοια ή μη ενδιαφέρον για τις ΤΠΕ.

Οπως συμβαίνει και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, είναι περισσότερο το μέγεθος της επιχείρησης και λιγότερο ο κλάδος ή η έδρα της που προσδιορίζει τη χρήση και αξιοποίηση του Η/Υ και του Ιντερνετ.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι εγχώριες επιχειρήσεις με σύνδεση στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν από 15,4% το 2001 σε 19,6% το 2002, αν και η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στις επιχειρήσεις άνω των δέκα ατόμων. Μικρή αύξηση παρατηρείται και στον αριθμό των ΜΜΕ που κατέχει Η/Υ (35,6% το 2002 έναντι 34,2% το 2001).

Επιπλέον, φαίνεται να εκδηλώνεται ζήτηση για συνδέσεις σε υψηλές ταχύτητες (13% των ΜΜΕ επιθυμούν σύνδεση με το Διαδίκτυο σε υψηλότερες ταχύτητες από την ISDN), ενώ ήδη το 60% των επιχειρήσεων έχουν σύνδεση ISDN, σημειώνοντας αύξηση κατά 36% έναντι του 2001. Μικρός είναι ακόμα ο αριθμός των ΜΜΕ που διαθέτουν εξειδικευμένα συστήματα πληροφορικής (ΕRP, CRM) ή συμμετέχουν σε ηλεκτρονικές αγορές και χρησιμοποιούν το μοντέλο ASP (Application service provider) για την κάλυψη βασικών υπηρεσιών

Οσον αφορά στις προβλέψεις για το 2003, σύμφωνα με την έρευνα προβλέπεται περαιτέρω αύξηση στη χρήση Η/Υ και του Διαδικτύου της τάξης του 5% και 4% αντίστοιχα. Η χρήση Η/Υ αναμένεται να φτάσει στο 41% και του Διαδικτύου στο 23%.