ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΗ άνοδο, σημείωσαν τον Οκτώβριο οι λιανικές πωλήσεις στην Ιαπωνία, καθώς οι προσφορές από τις εταιρείες λιανικής, όπως της Daiei Inc., τόνωσαν τη ζήτηση για χειμερινά ενδύματα και οι καταναλωτές αγόρασαν περισσότερα αυτοκίνητα.
Οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, τα πολυκαταστήματα, τα εστιατόρια και άλλες εταιρείες λιανικής, αυξήθηκαν κατά 0,8%, σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, εποχιακώς προσαρμοσμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, Εμπορίου και Βιομηχανίας. Δέκα οικονομικοί αναλυτές του Bloomberg News, εκτιμούσαν κατά μέσον όρο, ότι οι λιανικές πωλήσεις θα σημειώσουν άνοδο σε ποσοστό 0,3%.
Τρεις μήνες συνεχούς αύξησης των λιανικών πωλήσεων, ενδέχεται να αποτελεί σημάδι ανάκαμψης της καταναλωτικής δύναμης, η οποία παρέμεινε στάσιμη το τρίτο τρίμηνο, καθώς υποχώρησε η οικονομική ανάπτυξη. Η Daiei Inc., η τρίτη σε μέγεθος εταιρεία σούπερ μάρκετ της Ιαπωνίας, έκανε προσφορές σε καταναλωτικά αγαθά, από τρόφιμα έως θερμάστρες για να γιορτάσει τη νίκη της ομάδας μπάσκετ που έχει στο εθνικό πρωτάθλημα.
«Κάναμε προσφορές σε όλα μας τα προϊόντα και οι καταναλωτές δεν τις άφησαν ανεκμετάλλευτες», είπε ο Minoru Sano, εκπρόσωπος της εταιρείας, συμπληρώνοντας : «Οι πωλήσεις ήταν γενικά πολύ καλές. Τη μεγαλύτερη ζήτηση είχαν τα παλτά και οι θερμάστρες.»
Οι πωλήσεις της Daiei αυξήθηκαν σε ποσοστό της τάξης του 31% τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες πριν από ένα χρόνο, μετά τη μείωση των τιμών στα ενδύματα, τα τρόφιμα και άλλα αγαθά κατά το 1/5 τουλάχιστον.
Ένα χρόνο πριν, οι λιανικές πωλήσεις της Ιαπωνίας είχαν σημειώσει άνοδο 0,2%, για πρώτη φορά, μέσα σε χρονικό διάστημα 31 μηνών.
Η άνοδος των λιανικών πωλήσεων τον Οκτώβριο στη χώρα, ήταν το αποτέλεσμα της αύξησης των αγορών χειμερινών ενδυμάτων και αυτοκινήτων. Η μέση θερμοκρασία στο Τόκυο, την πόλη όπου κατοικεί ένα στους 10 Ιάπωνες ήταν 17,8 βαθμούς Κελσίου, 0,4 βαθμούς χαμηλότερα από τη συνηθισμένη θερμοκρασία, σύμφωνα με τη Μετεωρολογική Υπηρεσία της χώρας.