«Ενας έμπορος που πουλάει αυτοκίνητα Volkswagen στο Αμστερνταμ μπορεί να ανοίξει έκθεση στη Βρετανία και να πουλάει ένα Golf στη λιανική τιμή που ισχύει στην Ολλανδία, η οποία είναι 23% χαμηλότερη απ' αυτή της Βρετανίας».
Αυτό ήταν ένα παράδειγμα που έφερε ο Επίτροπος επί θεμάτων Ανταγωνισμού Μάριο Μόντι για τις νέες ρυθμίσεις που θα ισχύσουν στην αγορά αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ενωση από την 1η Οκτωβρίου, αν δεν γίνουν τροποποιήσεις.
Η τιμή του ίδιου αυτοκινήτου είναι δυνατόν να εμφανίζει διακυμάνσεις ως και 30% από χώρα σε χώρα. Η Δανία έχει από τις χαμηλότερες τιμές αυτοκινήτων, γιατί οι κατασκευαστές προσπαθούν να αντισταθμίσουν τους υψηλούς φόρους της χώρας με χαμηλότερες εργοστασιακές τιμές. Οι τιμές στην Ισπανία και την Πορτογαλία, που τα εισοδήματα είναι χαμηλότερα απ' ότι στη Γαλλία ή τη Γερμανία, είναι επίσης χαμηλότερες.
Εκθέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν δείξει ότι οι γερμανικές τιμές αυτοκινήτων είναι συχνά οι υψηλότερες στην Ηπειρωτική Ευρώπη, με αποτέλεσμα κάποιος που θέλει να αγοράσει ένα Golf γερμανικής κατασκευής, να το αγοράζει στη Δανία ή την Ισπανία, σε χαμηλότερη τιμή και να το επανεισάγει στη χώρα κατασκευής του.
Τα νέα μέτρα αποσκοπούν στην προώθηση του ανταγωνισμού, δίνοντας περισσότερες επιλογές στον καταναλωτή και αναμένεται σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συμπιέσουν τις τιμές, τείνοντας στην ενοποίησή τους.
Το μεγάλο γερμανικό συνδικάτο IG Metall προειδοποίησε ότι το σχέδιο της Επιτροπής θα κοστίσει στη Γερμανία 100.000 θέσεις εργασίας και ότι πολλές μεσαίου μεγέθους εταιρείες θα καταστραφούν, γιατί θα τις «καταπιούν» οι μεγαλύτερες.
Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να καταγγείλουν την απελευθέρωση ιδιαίτερα στους τομείς της επισκευής και των ανταλλακτικών, οι οποίοι δεν θα είναι πλέον υποχρεωτικά προσδεδεμένοι με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και τον εισαγωγέα.