Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2002 16:52

Cοsmote: Σημαντικοί ρυθμοί αύξησης στο 2001

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Cοsmote το 2001 αυξήθηκε κατά περίπου 53% στα 929,4 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των εσόδων από μηνιαία πάγια τέλη κατά 43,2%, καθώς και των εσόδων από αερόχρονο κατά 53,8%. Τα έσοδα από τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 56,6% κατά τη διάρκεια του 2001, αντιπροσωπεύοντας το 96% των συνολικών εσόδων της εταιρείας.

Επιπλέον, τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων (κυρίως από τα γραπτά μηνύματα SMS και από το WAP) αυξήθηκαν κατά 95,2% και συμμετέχουν στο συνολικό κύκλο εργασιών της εταιρείας κατά περίπου 12% σε σχέση με 8,5% το 2000.

Τα έσοδα από περιαγωγή εμφανίζονται ενισχυμένα κατά 94% και ανέρχονται σε 3% του κύκλου εργασιών, σε σχέση με 2% την προηγούμενη χρονιά. Μέχρι το Δεκέμβριο του 2001 η Cοsmote είχε υπογράψει 246 συμφωνίες περιαγωγής σε 119 χώρες.

Τα λειτουργικά έξοδα της εταιρείας αυξήθηκαν με ρυθμούς κατά πολύ χαμηλότερους από τα έσοδα, περίπου κατά το ήμισυ. Το γεγονός οφείλεται στη μείωση του κόστους πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένου και του κόστους απόκτησης πελατών, το οποίο για ολόκληρο το 2001 ισοδυναμούσε με το 18,3% του συνολικού κύκλου εργασιών έναντι περίπου 28,5% την προηγούμενη χρονιά.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 407,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 119,7% σε σχέση με 2000. Κατά συνέπεια, το περιθώριο κέρδους EBITDA διευρύνθηκε σε ετήσια βάση κατά 13,4 ποσοστιαίες μονάδες και διαμορφώθηκε στο 43,9% έναντι 30,5% το 2000.

Τα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, ενισχύθηκαν κατά 201,3% στα 174,2 εκατ. ευρώ.

Τα κέρδη ανά μετοχή αυξήθηκαν κατά περίπου 190% σε σχέση με το 2000 και ανέρχονται σε 0,53 ευρώ σε σύγκριση με 0,18 ευρώ για το έτος 2000.

Σημειώνεται ότι οι ενοποιημένες λογιστικές καταστάσεις, βάσει των Αμερικανικών Λογιστικών Προτύπων (US GAAP), περιλαμβάνουν τα αποτελέσματα της AMC, της θυγατρικής της Cοsmote στην Αλβανία.

Ο κύκλος εργασιών της AMC αυξήθηκε κατά 267% σε σχέση με το 2000 και ξεπέρασε τα 89,4 εκατ. ευρώ. Η αύξηση αυτή οφείλεται στην ταχεία ανάπτυξη της πελατειακής βάσης της AMC, η οποία στο τέλος του 2001 ανήλθε στους 273.088 πελάτες, παρουσιάζοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 8,5 φορές σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ξεπέρασαν τα 61,3 εκατ. ευρώ.