Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 10 Απριλίου 2002 16:16

Εκθεση υπουργείου Μεταφορών για κατάσταση στην ΟΑ

Κατά τη σημερινή συζήτηση στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής με θέμα την Ολυμπιακή Αεροπορία, κατατέθηκε από το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών έκθεση για τις συνθήκες που επέδρασαν στην αρνητική χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας.

Μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται η διαμόρφωση διαφορετικών συνθηκών στο διεθνή και ευρωπαϊκό τομέα των αερομεταφορών, η αύξηση των δαπανών καυσίμου κατά 63% το διάστημα 1999-2000, η μεταβολή της ισοτιμίας του δολαρίου (επιβάρυνση κατά έξι δισ. ετησίως από το 2000), οι επιπτώσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, τα ενοίκια αεροσκαφών που είναι ιδιαίτερα ψηλά από τις συμβατικές υποχρεώσεις που ανέλαβε η εταιρεία κατά την περίοδο 1991-1993, οι υφιστάμενες συμβάσεις και κανονισμοί που δεν ανταποκρίνονται στις συνθήκες αγοράς και επιβαρύνουν την εταιρεία με 12 δισ. το χρόνο, καθώς και η στρατηγική για την ανάπτυξη της εταιρείας κατά το 1999-2000 που -όπως αναφέρει η έκθεση- στόχευε όχι σε μείωση του λειτουργικού κόστους, αλλά σε προσπάθεια αύξησης των εσόδων μέσω επεκτατικής πολιτικής, στρατηγική που, όπως επισημαίνεται, αποτελεί και διεθνώς «λανθασμένη στρατηγική ανάπτυξης».

Παράλληλα, γίνεται λόγος για τη συνολική στρατηγική της εταιρείας που περιλαμβάνει μείωση των πτήσεων κατά 18% (εξοικονόμηση 60 δισ.), μείωση του προσωπικού κατά 13%, κατάργηση των εκπτωτικών ναύλων, εξοικονόμηση 11,3 δισ. από μισθώματα και συντήρηση, αύξηση εσόδων ανά επιβάτη (οκτώ δισ. κέρδος ετησίως), μείωση υπερωριών κατά 80%, μείωση των προμηθειών σε τουριστικούς πράκτορες κατά 2% (εξοικονόμηση ενός δισ.), μείωση του εποχικού προσωπικού κατά 1.000 άτομα (από 3.000) και η καταβολή των οφειλών του δημοσίου στην Ολυμπιακή, ύψους 11,5 δισ. δραχμών.