Τις υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στο μνημόνιο επικαλέστηκαν οι υπουργοί Δικαιοσύνης και Μεταφορών, απαντώντας στις ενστάσεις που εξέφρασαν εκπρόσωποι φορέων, στην συζήτηση του πολυνομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου προγράμματος» στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
Τις υποχρεώσεις της χώρας απέναντι στο μνημόνιο επικαλέστηκαν οι υπουργοί Δικαιοσύνης και Μεταφορών, κ.κ. Παπαϊωάννου και Βορίδης, απαντώντας στις ενστάσεις που εξέφρασαν εκπρόσωποι φορέων, στην συζήτηση του πολυνομοσχεδίου «Ρυθμίσεις θεμάτων εφαρμογής του μεσοπρόθεσμου προγράμματος» στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής.
Στη διάρκεια της ακρόασης, ο εκπρόσωπος των δικηγορικών συλλόγων και μέλος του Δ.Σ. Πάτρας, Ν. Παπάκος, εξέφρασε την αντίθεση του κλάδου του στην ελεύθερη σύσταση διατοπικών δικηγορικών εταιρειών, από την στιγμή που επιτρέπεται η άσκηση δικηγορίας ανά την επικράτεια για κάθε δικηγόρο.
Όπως προειδοποίησε, οι συμπράξεις δικηγόρων από διαφορετικούς δικηγορικούς συλλόγους και η δυνατότητα για κατά τόπους ίδρυση υποκαταστημάτων δικηγορικών γραφείων, αναμένεται να οδηγήσουν σε μονοπωλιακές καταστάσεις. Δήλωσε επίσης ότι οι δικηγορικοί σύλλογοι αντιτίθενται στη δυνατότητα που δίνεται για διαφήμιση των δικηγόρων στα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης και για δημοσιοποίηση των ονομάτων των πελατών τους για διαφημιστικούς λόγους, ακόμα και αν οι τελευταίοι το αποδέχονται.
Απαντώντας ο υπουργός Δικαιοσύνης, Μ. Παπαϊωάννου, υποστήριξε πως η πλήρης απελευθέρωση του δικηγορικού επαγγέλματος είναι μνημονιακή υποχρέωση και ότι οι αξιώσεις της τρόικας αρχικά, ήταν μάλιστα και για πολυεπαγγελματικές δικηγορικές εταιρείες.
Σε εντονότερο ύφος ήταν η διαμαρτυρία του Πέτρου Σκουλικίδη, εκπροσώπου του συνδικάτου ελευθέρων μεταφορών, το οποίο βλέπει με το νομοσχέδιο να ακυρώνεται η μεταβατική περίοδος που είχε δοθεί το 2010, για την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος το 2013. Όπως τόνισε ο κος Σκουλικίδης, βάσει των στατιστικών στοιχείων ο κλάδος του παρουσιάζει ήδη πτώση εργασιών 40%, λόγω παρανόμων μεταφορών μέσω Ι.Χ. ή και επαγγελματικών φορτηγών με βουλγαρικές πινακίδες.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών, Μάκης Βορίδης, τόνισε πως «η σύντμηση της μεταβατικής περιόδου αναφέρεται ρητά στο Μνημόνιο και είναι κάτι που πρέπει να εκπληρώσει η χώρα. «Το κόστος των αδειών πρέπει να είναι ίσο με το διοικητικό κόστος έκδοσής τους, οπότε θα είναι χαμηλό», πρόσθεσε.
Από κει και πέρα, συνέχισε ο κ. Βορίδης, «το θέμα με τη Βουλγαρία μπορεί να είναι ένα μεγάλο ζήτημα που έχει να κάνει με τον φορολογικό ανταγωνισμό μεταξύ των χωρών και σε ένα ορισμένο επίπεδο μπορούν να υπάρξουν παρεμβάσεις, τις οποίες τώρα τις συζητάμε, για να δούμε πώς μπορούμε να τις οργανώσουμε καλύτερα».
Κριτική στις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου άσκησε και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ., ο Χαράλαμπος Νικολακόπουλος υποστηρίζοντας πως οι εκπτώσεις και οι διευκολύνσεις που προβλέπει για την αποπληρωμή των ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο, «βοηθούν μόνο και μόνον στο να μην υπάρξει φορολογική συνείδηση».
Ο κ. Νικολακόπουλος υπογράμμισε πως υπάρχει η δυνατότητα να διαχωριστούν οι οφειλές σε μη εισπράξιμες, μακροπρόθεσμα και άμεσα εισπράξιμες, με κοινωνικά κριτήρια που θα εγκρίνει η Βουλή, ώστε να υπάρξει σχετικά, εστίαση των υπηρεσιών. Αναφορικά με τη χρήση ιδιωτικών εταιρειών «ενημέρωσης οφειλετών», στην προσπάθεια πάταξης της φοροδιαφυγής, προέβλεψε πως αυτές θα αντιμετωπίσουν τις ίδιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν και οι εφοριακοί υπάλληλοι, κοστίζοντας ωστόσο στο κράτος, πολύ περισσότερο από τους τελευταίους.
Ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων στον ΕΟΜΜΕΧ, εξέφρασε με τη σειρά του τις αντιρρήσεις των εργαζομένων στην διαδικασία παραχώρησης αρμοδιοτήτων του σε τρίτο φορέα, όπως επίσης και την ανησυχία τους για την τύχη εργαζομένων κατηγορίας ΥΕ και ΔΕ στο πλαίσιο της μετάβασης.
Απαντώντας, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Σωκράτης Ξυνίδης, διαβεβαίωσε πως με τροποποίηση του κειμένου του νομοσχεδίου, θα ορισθεί σαφώς πως οι εν λόγω εργαζόμενοι θα υπαχθούν σε καθεστώς εργασιακής εφεδρείας και δεν πρόκειται να απολυθούν.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Ελληνικού Οργανισμού Τυποποίησης (ΕΛΟΤ), Χρήστος Ζακολίκος, εξέφρασε τέλος την αντίθεσή του στην αφαίρεση των αρμοδιοτήτων πιστοποίησης που έχει ο ΕΛΟΤ, επισημαίνοντας τον κίνδυνο «να σβήσει το διεθνές διαβατήριο IQNET που μόνον ο ΕΛΟΤ διαθέτει στην Ελλάδα - και μέχρι να το αποκτήσει κάποιος άλλος φορέας, οι στρατηγικοί του πελάτες να απευθυνθούν σε κρατικούς οργανισμούς πιστοποίησης άλλων χωρών μελών της Ε.Ε.».
«Ο τομέας της ποιότητας δεν λειτουργεί στην Ελλάδα όπως θα έπρεπε», απάντησε ο κ. Ξυνίδης, ενώ όσον αφορά το σήμα ποιότητας, σημείωσε πως αυτό μπορεί να το παραχωρήσει ο ΕΛΟΤ στην ΕΔΕΤΑΜ, στην οποία το Δημόσιο συμμετέχει με φορείς του σε ποσοστό 85% και όπου ο ΕΛΟΤ πρόκειται να είναι μεγαλομέτοχος.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ