Είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην ευρύτερη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τώρα, ερευνητές του Στάνφορντ υπόσχονται τη λύση στο πρόβλημα της εμβέλειας και του άγχους που προκαλεί στους οδηγούς ο εντοπισμός ενός σταθμού επαναφόρτισης: αναπτύσσουν ένα ασύρματο σύστημα φόρτισης που, όπως λένε, θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων που θα φορτίζουν αυτοκίνητα ή φορτηγά καθώς αυτά κινούνται.
Είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στην ευρύτερη διείσδυση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Τώρα, ερευνητές του Στάνφορντ υπόσχονται τη λύση στο πρόβλημα της εμβέλειας και του άγχους που προκαλεί στους οδηγούς ο εντοπισμός ενός σταθμού επαναφόρτισης: αναπτύσσουν ένα ασύρματο σύστημα φόρτισης που, όπως λένε, θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμη και στην κατασκευή αυτοκινητοδρόμων που θα φορτίζουν αυτοκίνητα ή φορτηγά καθώς αυτά κινούνται.
Ήδη η ασύρματη φόρτιση χρησιμοποιείται από κάποιους σταθμούς προκειμένου οι μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να φορτίζονται χωρίς πρίζες και καλώδια. Ερευνητές του ΜΙΤ βοήθησαν στην ανάπτυξη της τεχνολογίας αυτής, την οποία ωστόσο ανέλαβε να βελτιώσει η ομάδα του Στάνφορντ επινοώντας έναν τρόπο μετάδοσης ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 10 κιλοβάτ από απόσταση δύο μέτρων με τη μικρότερη δυνατή απώλεια.
Επόμενος στόχος της ομάδας είναι να αυξήσει αυτήν την απόσταση σημαντικά, καθιστώντας τελικά εφικτή την επίστρωση αυτοκινητοδρόμων με μηχανισμό ασύρματης μετάδοσης ενέργειας που θα επιτρέπει στα ηλεκτροκίνητα οχήματα να γεμίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει. «Το όραμά μας είναι μια μέρα να μπορείτε να οδηγήσετε σε οποιονδήποτε αυτοκινητόδρομο και παράλληλα να φορτίζετε το αυτοκίνητό σας», λέει ο αναπληρωτής καθηγητής Σανχούι Φαν, ο οποίος αναπτύσσει αυτό το όραμα στην επιθεώρηση Applied Physics Letters. «Η ανάπτυξη [του συστήματος] σε μεγάλη κλίμακα θα προϋπέθετε την αναδιάρθρωση ολόκληρου του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, έχοντας εφαρμογές πέρα από τον κλάδο των μεταφορών.»
Πώς όμως θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα τέτοιο σύστημα; Θεωρητικά, σπείρες λυγισμένες έτσι ώστε να σχηματίζουν γωνία 90 μοιρών, θα μπορούν να ενσωματωθούν στο οδόστρωμα και να συνδεθούν με το δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Τα αυτοκίνητα θα είναι εξοπλισμένα με πανομοιότυπες σπείρες, οι οποίες θα τοποθετούνται στη βάση με τρόπο τέτοιο ώστε να δημιουργείται μαγνητικό πεδίο με τον αυτοκινητόδρομο για να μεταδίδεται ασύρματα η ηλεκτρική ενέργεια.
Προς το παρόν, το όραμα της ομάδας του Στάνφορντ περιορίζεται στα χαρτιά ή για την ακρίβεια στα υπολογιστικά μοντέλα, όπου πάντως τα αποτελέσματα εμπνέουν αισιοδοξία: οι προσομοιώσεις έδειξαν αποτελεσματικότητα 97% σε απόσταση σχεδόν δύο μέτρων. Επιπλέον, ακόμη και εάν η εφαρμογή της τεχνολογίας αποδειχθεί εφικτή, θα χρειαστεί να γίνουν περισσότερες μελέτες π.χ. για πιθανές επιπτώσεις της στην ανθρώπινη υγεία, στα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου ή ακόμη και... στις πιστωτικές κάρτες στο πορτοφόλι του οδηγού.