Υψηλό βαθμό συγκέντρωσης παρουσιάζει η αγορά των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, λόγω της κυριαρχίας λίγων εταιρειών που εκπροσωπούν διεθνή εμπορικά σήματα, ενώ έντονη είναι και η γεωγραφική συγκέντρωση που επικεντρώνεται σε τουριστικές περιοχές, όπως αναφέρει η ΙCAP σε κλαδική μελέτη.
Υψηλό βαθμό συγκέντρωσης παρουσιάζει η αγορά των ενοικιάσεων αυτοκινήτων, λόγω της κυριαρχίας λίγων εταιρειών που εκπροσωπούν διεθνή εμπορικά σήματα, ενώ έντονη είναι και η γεωγραφική συγκέντρωση που επικεντρώνεται σε τουριστικές περιοχές, όπως αναφέρει η ΙCAP σε κλαδική μελέτη.
Οι δέκα μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου καλύπτουν από κοινού το 70% περίπου της συνολικής αγοράς ενοικιάσεων αυτοκινήτων ενώ οι μακροχρόνιες μισθώσεις αντιπροσωπεύουν το 77% της αγοράς. Ο σημαντικότερος προσδιοριστικός παράγοντας της ζήτησης για μακροχρόνιες μισθώσεις είναι η διάδοση του θεσμού του εταιρικού αυτοκινήτου, σε συνδυασμό με την τάση του outsourcing (εκχώρηση συγκεκριμένων λειτουργιών μιας επιχείρησης σε τρίτους).
Από την άλλη πλευρά, το μέγεθος της τουριστικής κίνησης αποτελεί το βασικότερο παράγοντα προσδιορισμού της ζήτησης για τις τουριστικές ενοικιάσεις, αναφέρει η μελέτη που διαπιστώνει επίσης ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης προέρχεται από τον εισερχόμενο τουρισμό, δηλαδή αλλοδαπούς τουρίστες οι οποίοι επισκέπτονται τη χώρα μας για διακοπές ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο.
Την περίοδο 2000 - 2010, η συνολική αγορά των ενοικιάσεων αυτοκινήτων σε αξία παρουσίασε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 7%, καταγράφοντας σημαντική επιβράδυνση το 2008 και μικρή μείωση το 2009 και 2010. Οι πωλήσεις το 2010 είχαν μείωση κατά 1,4% σε ετήσια βάση, ενώ το μεικτό κέρδος μειώθηκε επίσης κατά 4,2%. Ωστόσο, τα λειτουργικά έξοδα μειώθηκαν σημαντικά, γεγονός που οδήγησε σε βελτίωση κατά 27,1% των λειτουργικών αποτελεσμάτων το 2010. Σχετικά με το τελικό καθαρό αποτέλεσμα, υπήρξε σημαντική αύξηση των κερδών.