Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, διαπιστώνει, από τις πρώτες ενδείξεις, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Κωνσταντίνος Μητρόπουλος.
Σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, διαπιστώνει, από τις πρώτες ενδείξεις, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) Κωνσταντίνος Μητρόπουλος.
Ενημερώνοντας την κοινοβουλευτική επιτροπή που επεξεργάζεται το σχετικό νομοσχέδιο και αναφερόμενος συγκεκριμένα στον διαγωνισμό που ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο και που η πρώτη φάση του για την εκδήλωση ενδιαφέροντος λήγει στις 30 Μαρτίου, ο κ. Μητρόπουλος σημείωσε ότι οι πρώτες ενδείξεις είναι θετικές και εξήγησε ότι σκοπός του Ταμείου είναι να προσελκύσει το σύνολο των κεφαλαίων που απαιτούνται για την ανάπτυξη του χώρου.
«Περιμένουμε κοινοπραξίες», διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου και πρόσθεσε ότι όσοι περάσουν στη δεύτερη φάση θα πρέπει να υποβάλουν master plan, να διαθέτουν κατ΄ ελάχιστον 350 εκατομμύρια ευρώ και να προσκομίσουν εγγυητική επιστολή από Τράπεζα. Επίσης θα πρέπει να καταδείξουν ότι τα τελευταία τρία χρόνια έχουν εμπλακεί σε παρόμοια έργα με ελάχιστο κόστος 700 εκατομμύρια ευρώ.
Όπως ανέφερε ο κ. Μητρόπουλος, εκτός από τα χρήματα που θα δώσει στην αρχή ο επενδυτής, το Δημόσιο θα πρέπει να διατηρήσει ένα ποσοστό ιδιοκτησίας, ώστε να συμμετέχει στις υπεραξίες που θα δημιουργηθούν στο μέλλον.
Από την πλευρά του, μιλώντας στην Επιτροπή εκ μέρους του δ.σ. της Ελληνικό Α.Ε., ο καθηγητής Λουδοβίκος Βασενχόφεν τόνισε ότι το νομοσχέδιο είναι ένα θεσμικό πλαίσιο πάνω στο οποίο θα βασιστεί το μελλοντικό σχέδιο αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου, ενώ αναφέρθηκε στα «τεράστια πλεονεκτήματα» του χώρου λόγω της μεγάλης έκτασής του, το θαλάσσιο μέτωπο και την εγγύτητά του με άλλες αστικές υποδομές.
Το μέλος της Ελληνικό Α.Ε. Μ. Αναστασόπουλος αναφέρθηκε στις αυθαίρετες ή άτυπες παραχωρήσεις του χώρου σε διάφορους φορείς και πρόσθεσε ότι ακόμη και στο παράκτιο μέτωπο του Αγίου Κοσμά υπάρχουν μισθωτήρια που είτε έχουν λήξει είτε είναι αυθαίρετα. Όπως εξήγησε ο κ. Αναστασόπουλος, με το νομοσχέδιο λύονται αυτοδικαίως οι όποιες συμβάσεις παραχώρησης, αλλά θα υπάρξει συνεννόηση της Ελληνικό Α.Ε. με τα αρμόδια υπουργεία για τις συμβάσεις παραμονής φορέων στον χώρο. «Δεν θα γίνει αυτό που λέγεται, ότι θα αποφασίζουμε εξώσεις. Εμείς τακτοποιούμε τον χώρο, και κάποιες εξώσεις δεν θα τις αποφύγουμε. Για παράδειγμα, δεν είναι δυνατό να συνεχίσει η ΕΛΑΣ να διατηρεί τέσσερα στρέμματα στο χώρο του πρώην αεροδρομίου για την εξουδετέρωση εκρηκτικών», πρόσθεσε.
Την ίδια ώρα, το νομοθέτημα προκαλεί τις αντιδράσεις όμορων δήμων, με ενδεικτικότερη την προειδοποίηση του δημάρχου Ελληνικού Χρήστου Κορτζίδη προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής να μην αγνοήσει τους χιλιάδες δημότες που θα προστατεύσουν με τη φυσική τους παρουσία τον χώρο του πρώην αεροδρομίου ώστε να μην εφαρμοστεί το σχέδιο.
«Είναι επικίνδυνο να ακούγεται από έναν φορέα ότι δεν δέχεται να προχωρήσει ένα έργο, ανεξάρτητα αν αυτό θα το έχει ψηφίσει η Βουλή», αντέτεινε ο αρμόδιος υπουργός, Γ. Παπακωνσταντίνου και κατήγγειλε ότι «όποιος κινείται σε τέτοια κατεύθυνση ανοίγει επικίνδυνες ατραπούς».
Την αντίθεσή του στο σχέδιο εξέφρασε και ο δήμαρχος Αλίμου Θανάσης Ορφανός, ενώ αντίθετα, ο πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος Ιωάννης Σγουρός ξεκαθάρισε πως «εμείς δεν μπορούμε και δεν πρέπει να φέρουμε προσκόμματα, αρκεί το πάρκο να λειτουργεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και χωρίς κάθε τόσο να χρειάζονται χρηματοδοτικές ενέσεις». Ο κ. Σγουρός ανέφερε επίσης ότι η κατεύθυνση θα πρέπει να είναι η πράσινη ανάπτυξη και η αειφορία.
Στο μεταξύ, οι δήμοι των Μεσογείων (Σπάτων-Αρτέμιδος, Κορωπίου, Παιανίας και Μαρκοπούλου) προειδοποιούν την κυβέρνηση ότι θα προσφύγουν στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια αν δεν προβλεφθεί το ανταποδοτικό αντάλλαγμα 10% από την ανάπτυξη του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού για την επιβάρυνση που είχαν από το «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Όπως υπενθύμισαν οι δήμαρχοι Παιανίας και Κορωπίου, Δημήτρης Δάβαρης και Δημήτρης Κιούσης, το ανταποδοτικό όφελος 10% από το Ελληνικό είχε προβλεφθεί για την περιβαλλοντική υποβάθμιση στα Μεσόγεια και αποτελεί σήμερα ενεργό περιουσιακό τους δικαίωμα.
Αιχμηρότερη όλων ήταν η παρέμβαση του δημάρχου Παιανίας που κατήγγειλε ότι σήμερα η εταιρεία που ελέγχει το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» «συμπεριφέρεται ως δυνάστης στην περιοχή», αφήνει «εκτός τους δήμους που έχουν το ένα τρίτο του αεροδρομίου», «δεν πληρώνει τίποτε από τέλη, όπως προσπαθούν να μην πληρώνουν και οι επιχειρήσεις στο εμπορικό πάρκο».
Εντονες επιφυλάξεις ως προς το νομοσχέδιο διατύπωσε και ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, που κατήγγειλε ότι ο χώρος του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό αντιμετωπίζεται ως οικόπεδο προς αντιπαροχή.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ