Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε σήμερα το θέμα της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, παρόντος του υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν τροποποιήσεις ως προς τους προβλεπόμενους συντελεστές δόμησης για συγκεκριμένες χρήσεις.
Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής συζητήθηκε σήμερα το θέμα της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, παρόντος του υπουργού ΠΕΚΑ Γιώργου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν τροποποιήσεις ως προς τους προβλεπόμενους συντελεστές δόμησης για συγκεκριμένες χρήσεις.
Ανέφερε επίσης ότι θα προβλεφθεί στις χρήσεις, που θα επιτρέπονται εντός του χώρου, και αυτή ερευνητικού κέντρου.
Το υπουργείο δεν συμφωνεί να προσδιοριστεί ρητά στο νόμο το ποσοστό ιδιοκτησίας που θα διατηρήσει το δημόσιο θεωρώντας ότι κάτι τέτοιο δεν θα βοηθούσε στην προσέλκυση επενδυτικών προτάσεων.
Παράλληλα θα συμφωνήσει να δοθούν αντισταθμιστικά οφέλη μέσω της αξιοποίησης του Ελληνικού στους δήμους των Μεσογείων για την επιβάρυνση που υπέστησαν από τη λειτουργία του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος.
Όπως επισημάνθηκε από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Κ. Μητρόπουλου, στόχος του Ταμείου είναι να προσελκύσει τον κατάλληλο εκείνο επενδυτή, που θα εισφέρει όλο το απαραίτητο κεφάλαιο για την αστική ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Πόλου.
Η διάρκεια ανάπτυξης του έργου υπολογίζεται στα οκτώ με 12 χρόνια. Το όφελος στο ΑΕΠ της χώρας θα είναι 0.3% ανά έτος, με πρόσθετα οφέλη, κατά τη διάρκεια κατασκευής του.
Απαντώντας στην πρόταση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Κώστα Καρτάλη για εναρμόνιση του προτεινόμενου σχεδίου με το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας, ο καθηγητής Λουδοβίκος Βασενχόβεν, εκπρόσωπος της Ελληνικόν ΑΕ και πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Χωροταξίας, ανέφερε πως «υπάρχουν τα φαινόμενα σύγκρουσης των διαφορετικών επιπέδων σχεδιασμού και των βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων δραστηριοτήτων».
«Υπάρχει, όμως, ταυτόχρονα», πρόσθεσε, «και η ανάγκη της επίλυσης των χρόνιων εκκρεμοτήτων του Ρυθμιστικού, που εμφανίζουν την παθογένεια του σχεδιασμού και που οδηγούν στο να γίνονται ενέργειες, χωρίς να περιμένουν τον υπερκείμενο σχεδιασμό, που σχεδόν ποτέ δεν φτάνει έγκαιρα και η πραγματικότητα μας ξεπερνάει».
Ο κ. Βασενχόβεν είπε ακόμη ότι το νομοσχέδιο «προσπαθεί να διατηρήσει μία λεπτή ισορροπία στην οριοθέτηση της έντασης των χρήσεων της γης και η επιλογή των ποσοτικών μεγεθών είναι προϊόν σύνθεσης πολλών παραμέτρων, κυρίως αναπτυξιακών, πολεοδομικών και περιβαλλοντικών».
Στην τοποθέτησή του για το ίδιο θέμα, ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Σηφουνάκης. «Δεν τίθεται θέμα μη ολοκλήρωσης του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας. Επίμονα εργαστήκαμε, τον τελευταίο χρόνο και γι' αυτό, υπάρχει το σχέδιο, που αναρτήθηκε, αλλά όχι το ολοκληρωμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο, το οποίο βρίσκεται σε φάση τελικής διαμόρφωσης», είπε χαρακτηριστικά.
«Το Ρυθμιστικό είναι σχεδόν ολοκληρωμένο, σχεδόν έτοιμο να ψηφιστεί, το ερώτημα είναι το θέλουνε όλα τα κόμματα; Είναι υποχρεωτικό λοιπόν να συζητήσουμε, να δούμε τις αλλαγές και πού πρέπει να υπάρξουν και να προχωρήσει», πρόσθεσε.
Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν και εκπρόσωποι των δήμων που υπογράμμισαν την ανάγκη ρητής πρόβλεψης αντισταθμιστικών οφελών και για τη Δυτική Αττική.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ