Δεμένα στα λιμάνια θα είναι τα πλοία από τις 6 το πρωί της Δευτέρας, λόγω των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών, που έχουν εξαγγείλει 48ωρες κυλιόμενες απεργίες. Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ θα συνεδριάζει κάθε φορά μία μέρα πριν εκπνεύσει η απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα.
Δεμένα στα λιμάνια θα είναι τα πλοία από τις 6 το πρωί της Δευτέρας, λόγω των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών, που έχουν εξαγγείλει 48ωρες κυλιόμενες απεργίες.
Η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ θα συνεδριάζει κάθε φορά μία μέρα πριν εκπνεύσει η απεργία, προκειμένου να αποφασίζει και νέα 48ωρη.
Οι συνομιλίες που είχε το Σάββατο η ΠΝΟ με την πολιτική ηγεσία των υπουργείων Ανάπτυξης και Εργασίας οδηγήθηκαν σε «ναυάγιο». Η συνάντηση έγινε σε τεταμένο κλίμα. Μάλιστα, από το διάλογο αποχώρησαν οι εκπρόσωποι της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού αλλά και ο εκπρόσωπος των συνταξιούχων ναυτικών.
Σε δηλώσεις του ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς, υποστήριξε πως δεν προέκυψε τίποτα διαφορετικό και ότι το συμπέρασμα ήταν ότι δεν υπάρχουν λύσεις σε αυτή τη φάση.
«Ελπίζω και εύχομαι ότι θα επικρατήσει αίσθημα εθνικής ευθύνης απέναντι στα μεγάλα ζητήματα και ότι θα δεν υπάρξουν ζητήματα που θα θίξουν τους πολίτες της χώρας μας, τα νησιά μας την οικονομίας μας και τις εξαγωγές», είπε από την πλευρά της η υπουργός Ανάπτυξης Αννα Διαμαντοπούλου.
«Οι ναυτικοί δεν απεργούν αλλά συνήθως γίνεται κατάληψη πλοίων», υποστήριξε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Απόστολος Βεντούρης, κληθείς να σχολιάσεις τις κινητοποιήσεις.
Από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών αναμένεται να δημιουργηθούν προβλήματα στις τροφοδοσίες των νησιών, ενώ ήδη ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ζήτησε την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Ανάπτυξης, προκειμένου να βρεθεί μία λύση για τα ευπαθή προϊόντα.
Τα κυρίαρχα αιτήματα της ΠΝΟ είναι η άμεση υπογραφή συλλογικών συμβάσεων εργασίας, η διατήρηση του καμποτάζ στην επιβατηγό ναυτιλία, τη διατήρηση του ΝΑΤ και η απρόσκοπτη συνέχιση χρηματοδότησής του από τον τακτικό προϋπολογισμό, η διατήρηση της κείμενης νομοθεσίας για τον Οίκο Ναύτου και η διατήρηση του ΕΛΟΕΝ ως αυτοτελούς λογαριασμού και φορέα ιδιωτικού δικαίου.
Ζητεί ακόμη την Ιδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών και τη μη κατάργηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ), το οποίο, σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό, θα απορροφηθεί από το ΟΑΕΔ