Στα τέλη του 2013 με αρχές 2014 θα είναι έτοιμη η επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης προς τη θάλασσα. Με την αναβάθμιση αυτή, εκτίμησε ο υφυπουργός Υποδομών, το «Μακεδονία» θα γίνει αεροδρόμιο - κόμβος και θα μπορεί να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις.
Το αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε σήμερα ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γ. Μαγκριώτης, όπου είχε σύσκεψη με αντικείμενο την εξέλιξη του έργου «Επέκταση διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 (μετά παραλλήλου τροχοδρόμου) Κρατικού Αερολιμένα Θεσσαλονίκης» και τον προγραμματισμό κατασκευής του έργου «Αναβάθμιση αντοχής χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28».
Όπως είπε μετά το τέλος της σύσκεψης και της επίσκεψης στο εργοτάξιο ο κ. Μαγκριώτης, το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του αεροδρομίου περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου μετά παραλλήλου τροχοδρόμου κατά 1000 μ. ώστε να έχει τελικό μήκος 3.440 μέτρα και επιπλέον ζώνη ασφαλείας 150 μ..
Με την επέκταση αυτή ο ενιαίος διάδρομος θα μπορεί να δέχεται με ασφάλεια και τα μεγάλα αεροσκάφη και όπως εκτίμησε ο υφυπουργός, «το "Μακεδονία" θα γίνει αεροδρόμιο - κόμβος και θα μπορεί να εξυπηρετεί υπερατλαντικές πτήσεις και να συνεργάζεται με αεροδρόμια της ευρύτερης περιοχής», συμβάλλοντας στην οικονομική και τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής.
Όπως επεσήμανε, η επέκταση του διαδρόμου γίνεται μέσα στη θάλασσα και γι αυτό το λόγο είναι ένα δύσκολο έργο. Ο προϋπολογισμός του, διευκρίνισε, ανέρχεται σε 246 εκατ. ευρώ και καλύπτεται από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους. Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 63% του έργου και αναμένεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί για χρήση στο τέλος του 2013 με αρχές του 2014.
Μέχρι τότε, σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης, θα έχει ολοκληρωθεί και το έργο της αναβάθμισης του υφισταμένου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, το οποίο αφορά στην πλήρη ανακατασκευή του χερσαίου τμήματος με εργασίες εξυγίανσης, οδοστρωσίας και κατασκευής νέου αντιολισθηρού ασφαλτικού τάπητα, προκειμένου να αποκτήσει τα ίδια λειτουργικά και τεχνικά χαρακτηριστικά με το νέο τμήμα που κατασκευάζεται στη θάλασσα.
Το έργο με προϋπολογισμό 38.745.000 ευρώ προκηρύχθηκε στις 7 Μαρτίου 2012 με προβλεπόμενο άνοιγμα προσφορών στις 8/5/2012, συμβασιοποίηση τον Αύγουστο 2012 και κατασκευή μέχρι το τέλος του 2013 .
Όπως εξάλλου έκανε γνωστό, στο εργοτάξιο κατασκευής της επέκτασης του διαδρόμου απασχολούνται σήμερα 120 εργαζόμενοι, ενώ από το καλοκαίρι και στα δύο έργα οι εργαζόμενοι θα υπερβούν τους 250.
Κλείνοντας, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όπως και τα υπόλοιπα έργα σε όλη τη χώρα, εξελίσσονται και χρηματοδοτούνται κανονικά από κοινοτικούς και εθνικούς πόρους, γεγονός που αναδεικνύει -όπως είπε- την προτεραιότητα του υπουργείου στην περιφερειακή ανάπτυξη και την απασχόληση.