Κρίσιμη συνεδρίαση για τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών πραγματοποιεί αυτήν την ώρα η ΠΝΟ. Επί τάπητος τίθενται οι προτάσεις που κατατέθηκαν από τους υπουργούς Ανάπτυξης και Εργασίας στις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν, για τις οποίες όμως υπάρχει διχογνωμία. Α. Διαμαντοπούλου: Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα.
Κρίσιμη συνεδρίαση για τη συνέχιση ή μη των κινητοποιήσεων των ναυτεργατών πραγματοποιεί αυτήν την ώρα η ΠΝΟ. Επί τάπητος τίθενται οι προτάσεις που κατατέθηκαν από την ηγεσία των υπουργείων Ανάπτυξης και Εργασίας στις διαβουλεύσεις που προηγήθηκαν, για τις οποίες υπάρχει διχογνωμία.
Στη συνάντηση παρόντες ήταν εκπρόσωποι επτά εκ των συνολικά 14 ναυτεργατικών σωματείων και ο γ.γ. της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς, ο οποίος με την ολοκλήρωσή της ήταν λακωνικός, λέγοντας: «Δεν μπορώ να πω τίποτα πριν συνεδριάσει η ΠΝΟ, σημασία έχει ότι υπάρχει κάποια πρόταση».
Αμετακίνητος εμφανίστηκε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος, ο οποίος δήλωσε ότι «η συνάντηση, ήταν αντίγραφο αυτής που είχε προηγηθεί το Σάββατο, με τη διαφορά ότι αυτά που μας είπαν προφορικά μας τα έδωσαν τώρα γραπτά».
«Όσον αφορά», πρόσθεσε, «τα ουσιώδη αιτήματα που παρουσιάσαμε και για τα οποία οδηγηθήκαμε σε αυτή την απεργία, δεν έχει μεταβληθεί στο ελάχιστο η θέση και η στάση της κυβέρνησης, η οποία παραμένει αρνητική όσον αφορά το ΝΑΤ και τον Οίκο Ναύτου».
Σύμφωνα πάντως με την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Αννα Διαμαντοπούλου υπήρξε θετικό κλίμα. Όπως είπε, «συμφωνήσαμε όλοι για την πολύ μεγάλη σημασία μιας συμφωνίας σε μια κρίσιμη εποχή για τη χώρα, για την οικονομία και τους πολίτες». «Παρουσιάσαμε», συμπλήρωσε, «γραπτές απαντήσεις σε όλα τα θέματα, ένα προς ένα, μετά από συνεργασία τεσσάρων συναρμοδίων υπουργείων».
Από την πλευρά του ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Κουτρουμάνης παρέσχε διαβεβαιώσεις σχετικά με τα δύο μεγάλα «αγκάθια» των διαβουλεύσεων, τον Οίκο Ναύτου και το ΝΑΤ, τονίζοτνας πως «θα είναι και τα δύο αυτόνομα» και πως «το μόνο που αλλάζει είναι η εποπτεία τους».
Συγκεκριμένα, είπε ότι το ΝΑΤ παραμένει «αυτοτελέστατο» ταμείο και ότι «απλώς γίνεται η μεταφορά του στο υπουργείο Εργασίας» και ότι διατηρείται και η αυτοτέλεια του Οίκου Ναύτου, αφού η ενσωμάτωσή του στον ΕΟΠΥΥ «αφορά τις ιατρικές πράξεις σε είδος». «Θα έχουν καλύτερες υπηρεσίες και μικρότερο κόστος», πρόσθεσε.
Ο κ. Κουτρουμάνης ανέφερε ακόμη ότι «δόθηκαν επαρκείς απαντήσεις στα αιτήματα των ναυτικών και των συνταξιούχων» και εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι «η ΠΝΟ θα επανεκτιμήσει τη στάση της σε σχέση με την απεργία, η οποία έχει σημαντικές επιπτώσεις στην οικονομία αυτή την περίοδο»,
Υπενθυμίζεται ότι στις 6 το πρωί της Τετάρτης λήγει η 48ωρη απεργία των ναυτεργατών και αυτήν την ώρα συνεδριάζουν προκειμένου να αποφασίσουν αν θα προχωρήσουν ή όχι σε δεύτερη ίδιας διάρκειας.
Εν τω μεταξύ, οι αγρότες των νησιών και κυρίως της Κρήτης, ζητούν από την ΠΝΟ -σε περίπτωση συνέχισης των κινητοποιήσεων- να επιτρέπει τον απόπλου ενός πλοίου κάθε δύο-τρεις μέρες, προκειμένου να μην κινδυνέψουν τα ευπαθή προϊόντα.
Εκκληση προς το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και την ΠΝΟ, ώστε να μη βρεθούν ξανά τα νησιά απομονωμένα απηύθυνε με επιστολή του και ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης.
Ο κ. Μαχαιρίδης ζητεί από την κυβέρνηση να εξαντλήσει όλες τις δυνατότητες επίλυσης των προβλημάτων των εργαζομένων στην ακτοπλοΐα και καλεί την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία να διερευνήσει άλλες μεθόδους διεκδίκησης των αιτημάτων της και όχι αυτής που απομονώνει το νησιωτικό χώρο.
«Κατανοούμε τον αγώνα σας, όπως και όλων των εργαζομένων της χώρας μας, όμως δεν μπορεί κάθε φορά ο νησιωτικός χώρος να είναι αυτός που πρέπει να αποκλείεται από τον εθνικό κορμό», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Εξάλλου, την «αμέριστη συμπαράσταση» των δημοσίων υπαλλήλων στην ΠΝΟ και στους ναυτεργάτες στον αγώνα τους για υπογραφή συλλογικής σύμβασης και προστασία εργασιακών, μισθολογικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων εκφράζει η Εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ.
«Καταδικάζουμε την προσπάθεια της κυβέρνησης, για ανάπτυξη του κοινωνικού αυτοματισμού και τη δημιουργία κλίματος εναντίον του νόμιμου δικαιώματος της απεργίας. Όλα αυτά μεθοδεύονται, ώστε να εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη η άποψη ότι ο εργαζόμενος οποιουδήποτε κλάδου (σήμερα ο ναυτεργάτης αύριο κάποιος άλλος εργαζόμενος) δεν δικαιούται να αντιδρά στις επιθέσεις που δέχεται αλλά πρέπει μοιρολατρικά να αποδεχθεί τη λεηλασία της ζωής του», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.