Οικονομία & Αγορές
Παρασκευή, 13 Απριλίου 2012 00:13

Ernst & Young: Προκλήσεις για τις τηλεπικοινωνίες

Ζητήματα που σχετίζονται με τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα, το ύψος των κεφαλαιουχικών δαπανών (επενδύσεων) και την ασάφεια του ρυθμιστικού περιβάλλοντος αποτελούν τις σημαντικότερες απειλές, αλλά και ευκαιρίες, για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Ernst & Young.

Ζητήματα που σχετίζονται με τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα, το ύψος των κεφαλαιουχικών δαπανών (επενδύσεων) και την ασάφεια του ρυθμιστικού περιβάλλοντος αποτελούν τις σημαντικότερες απειλές, αλλά και ευκαιρίες, για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, σύμφωνα με παγκόσμια έρευνα της Ernst & Young.

Οπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, καθώς οι περισσότεροι από τους κινδύνους που περιλαμβάνονται στη λίστα, αποτελούν ταυτόχρονα απειλές αλλά και ευκαιρίες για τους κύριους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και στην ελληνική αγορά.

Πιο συγκεκριμένα, οι δέκα σημαντικότερες προκλήσεις για τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών για το 2012 σύμφωνα με την Ernst & Young είναι:

1. Αποτυχία στη μετατόπιση της έμφασης του επιχειρηματικού μοντέλου από τα λεπτά στα bytes

2. Αποσύνδεση από τη μεταβαλλόμενη νοοτροπία του πελάτη

3. Ελλειψη εμπιστοσύνης στην απόδοση των επενδύσεων

4. Ανεπαρκής πληροφόρηση για τη μετατροπή της ζήτησης σε (προστιθέμενη) αξία

5. Απουσία σαφούς ρυθμιστικού πλαισίου για τη νέα διάρθρωση της αγοράς

6. Αποτυχία στην αξιοποίηση νέων μορφών συνδεσιμότητας

7. Κακός σχεδιασμός συγχωνεύσεων και εξαγορών και στρατηγικής συμμαχιών

8. Αποτυχία στον προσδιορισμό νέων επιχειρηματικών δεικτών απόδοσης

9. Προσωπικά δεδομένα, ασφάλεια και προσαρμοστικότητα

10. Ελλειψη οργανωτικής ευελιξίας

Η ετήσια έρευνα της Ernst & Young με τίτλο «Top 10 risks in telecommunications 2012» για πρώτη φορά δεν περιλαμβάνει την αποτυχία στον έλεγχο του κόστους μέσα στους δέκα μεγαλύτερους κινδύνους.

Παρά το γεγονός ότι μια ισχυρή αμυντική τοποθέτηση, σε συνδυασμό με θετικές ταμειακές ροές, έχει βοηθήσει τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών να αντιμετωπίσουν την οικονομική αβεβαιότητα, χρειάζονται νέα επιχειρηματικά μοντέλα για να εξασφαλισθεί η ανάπτυξη.