Νέα πτώση σημείωσε στο πρώτο τρίμηνο του 2012 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα υποχωρώντας σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.
Νέα πτώση σημείωσε στο πρώτο τρίμηνο του 2012 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα υποχωρώντας σε νέα ιστορικά χαμηλά επίπεδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen.
Εννέα στους δέκα καταναλωτές θεωρούν πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ εξίσου μεγάλο ποσοστό από αυτούς πιστεύει πως η κρίση θα παραταθεί και τους επόμενους μήνες που ακολουθούν.
Η αυξανόμενη ανεργία έχει επηρεάσει δραματικά τους Έλληνες, με αποτέλεσμα οι εργασιακές προοπτικές να βρίσκονται στην πρώτη θέση των ανησυχιών τους, σημειώνοντας το υψηλότερο ποσοστό όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά και στον κόσμο (48%).
Παράλληλα, εξίσου υψηλό είναι και το άγχος των Ελλήνων για την οικονομία (41%) και τα προσωπικά χρέη (31%).
Ένας στους τρεις δηλώνει ότι δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Συγχρόνως, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους που φαίνεται να ξοδεύουν περισσότερο από ότι οι Έλληνες.
Ο παγκόσμιος δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης ανέβηκε το πρώτο τρίμηνο του 2012 κατά πέντε μονάδες, συνεχίζοντας την ανοδική του τάση και φτάνοντας τις 94 μονάδες. Όμως, παρά τη διεθνή ανάκαμψη η Ευρώπη παραμένει η πιο απαισιόδοξη ήπειρος του πλανήτη, με την Καταναλωτικής Εμπιστοσύνη να ανεβαίνει μόλις μία μονάδα και να φτάνει τις 72.
Αισιοδοξία σε Ασία, Μ. Ανατολή και Λ. Αμερική, απαισιοδοξία στην Ευρώπη
Οι δέκα πιο αισιόδοξες χώρες προέρχονται από την Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική, ενώ οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες προέρχονται από την Ευρώπη. Η Ινδία παραμένει για πάνω από δύο χρόνια η πιο αισιόδοξη χώρα του πλανήτη, με την Καταναλωτική της Εμπιστοσύνη να βρίσκεται το πρώτο τρίμηνο του 2012 στις 123 μονάδες, ενώ την ακολουθούν η Σαουδική Αραβία (119 μονάδες) και η Ινδονησία (118). Στην αντίπερα όχθη, βρίσκονται αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, με προεξέχουσες την Ουγγαρία με 32 μονάδες και την Ελλάδα με 37 μονάδες, στις οποίες η παρατεταμένη οικονομική ύφεση έχει επιφέρει τα υψηλότερα επίπεδα απαισιοδοξίας παγκοσμίως.
Στην Ευρώπη όμως παρατηρείται μία ιδιαίτερη αντίθεση, καθώς οι βόρειες χώρες - όπως η Δανία, η Νορβηγία και η Ολλανδία- παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και επιτυγχάνουν άνοδο της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ενώ οι νότιες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας, όπως η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία, βρίσκονται πολύ χαμηλότερα, με μερικές από αυτές να σημειώνουν περαιτέρω πτώση.