Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 09 Ιουλίου 2012 10:41

Ολυμπιακή: Πωλήθηκαν στην Apollo τα 4 Airbus

Επειτα από παλινωδίες περίπου 3 ετών, πουλήθηκαν έναντι 40,4 εκατ. δολαρίων τα 4 παλιά αεροσκάφη Airbus A340-300 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τα οποία, ενώ είχε γίνει διαγωνισμός και είχε προκριθεί πλειοδότης, η όλη διαδικασία πάγωσε λόγω αντιδράσεων περί χαμηλού τιμήματος.

Επειτα από παλινωδίες περίπου 3 ετών, πουλήθηκαν έναντι 40,4 εκατ. δολαρίων τα 4 παλιά αεροσκάφη Airbus A340-300 της Ολυμπιακής Αεροπορίας, για τα οποία, ενώ είχε γίνει διαγωνισμός και είχε προκριθεί πλειοδότης, η όλη διαδικασία πάγωσε λόγω αντιδράσεων περί χαμηλού τιμήματος.

Με βάση χθεσινή ανακοίνωση, ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας, υπέγραψε την απόφαση για την πώληση από το ελληνικό Δημόσιο των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300, που χρησιμοποιούσαν η παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, ολοκληρώνοντας έτσι τη σχετική διαδικασία σε συνέχεια της κοινής υπουργικής απόφασης που πήρε στις 23/12/2011 η διυπουργική επιτροπή αναδιαρθρώσεων και αποκρατικοποιήσεων.

Νέος ιδιοκτήτης των αεροπλάνων ήταν η Apollo Aviation Group η οποία πλειοδότησε προσφέροντας τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια). Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια).

Υποχρέωση

Η πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus Α340-300 είναι ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας, αφού είχε αποφασιστεί έπειτα από δημόσιο διαγωνισμό, ο οποίος έληξε με επιτυχία τον περασμένο Αύγουστο, αλλά δεν είχε ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα.

Σημειώνεται ότι, από το Σεπτέμβριο του 2009 έως σήμερα, την καθημερινή διαχείριση και επίβλεψη των αεροσκαφών (στάθμευση, ασφάλιση, ελάχιστη συντήρηση κ.λπ.) ασκεί η υπό εκκαθάριση εταιρεία Ολυμπιακές Αερογραμμές», με βάση σχετική σύμβαση που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα με εκτίμηση των τεχνικών συμβούλων της Lazard, μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα τέσσερα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατομμύρια δολάρια.