Τη θέσπιση «τέλους παραμονής και πλόων» με την παράλληλη κατάργηση του περσινού «ειδικού φόρου» για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή.
Τη θέσπιση «τέλους παραμονής και πλόων» με την παράλληλη κατάργηση του περσινού «ειδικού φόρου» για τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που κατατέθηκε στη Βουλή.
Το τέλος παραμονής και πλόων (ΤΠΠ) θεσπίζεται για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία αναψυχής που υπερβαίνουν σε μήκος τα 12 μέτρα, για τα άνω των 15 μέτρων ιστιοφόρα, καθώς και για τα λεγόμενα «παραδοσιακά πλοία αναψυχής», τα οποία ωστόσο καταβάλλουν το τέλος μειωμένο κατά 25%. Το τέλος θα επιβάλλεται σε όλα τα σκάφη αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, ενώ το ύψος του ορίζεται ανάλογα με το μήκος και το είδος του σκάφους και θα επιμερίζεται ανάλογα με τον χρόνο παραμονής του στην ελληνική επικράτεια.
Του μέτρου εξαιρούνται τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ανεξαρτήτως ολικού μήκους, τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά σκάφη με μήκος μέχρι 12 μέτρα και τα ευρωπαϊκά ιστιοφόρα μήκους έως 15 μέτρων.
Η καταβολή του τέλους θα γίνεται με την προμήθεια ειδικού σήματος που αντιστοιχεί στην κατηγορία του σκάφους. Αν κατά τη διαδικασία ελέγχου από τις λιμενικές αρχές, διαπιστωθεί ότι δεν έχει καταβληθεί το ειδικό τέλος, θα παρακρατούνται τα ναυτιλιακά έγγραφα μέχρι την προσκόμιση αποδεικτικού καταβολής του και θα βεβαιώνεται πρόστιμο 200% του αναλογούντος ετήσιου τέλους.
Παράλληλα, με την τροπολογία καταργείται ο ειδικός φόρος που είχε θεσπιστεί πέρσι για τα άνω των 10 μέτρων ιδιωτικά πλοία αναψυχής, για τον οποίο στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, εκτιμάται πως υπήρξε «αλυσιτελής» και δεν συνεισέφερε στην αύξηση της φορολογητέας ύλης και των φορολογικών εσόδων, αλλά αντίθετα «δημιούργησε συνθήκες ύφεσης, με αποτέλεσμα τη μείωση του κύκλου εργασιών των ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του θαλάσσιου τουρισμού».
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ