Οικονομία & Αγορές
Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012 15:00

«Καμπανάκι» για την ακτοπλοΐα

Προειδοποίηση για το ενδεχόμενο κατάρρευσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών απευθύνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ζητώντας παρέμβαση της κυβέρνησης για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου. Ανάλογη έκκληση και από τους τουριστικούς πράκτορες.

Προειδοποίηση για το ενδεχόμενο κατάρρευσης των ακτοπλοϊκών εταιρειών απευθύνει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) ζητώντας παρέμβαση της κυβέρνησης για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου.

«Η κατάρρευση των ακτοπλοϊκών εταιριών και η διακοπή των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στη χώρα μας είναι πλέον πολύ πιθανόν να συμβούν μέσα στη χρονιά, με δεδομένη τη δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση των περισσότερων εταιρειών του κλάδου» σημειώνει χαρακτηριστικά ο ΣΕΤΕ σε ανακοίνωσή του. Ο Σύνδεσμος αποδίδει την κατάσταση αυτή στην «καθυστέρηση της αναμόρφωσης και του εξορθολογισμού του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ακτοπλοϊκών εταιρειών στη χώρα μας», που, όπως επισημαίνει, δεν επιτρέπει την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην ακτοπλοΐα μέσα σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού. «Επιπρόσθετα, οι οργανωμένες μειοψηφίες που επιμένουν να διατηρούν τα κεκτημένα τους, αδιαφορώντας για το κοινωνικό και οικονομικό κόστος αυτών, παραμένουν στο απυρόβλητο» προσθέτει.

«Ο ΣΕΤΕ θεωρεί την ακτοπλοΐα πυλώνα για την τουριστική, οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της χώρας και καλεί την Κυβέρνηση να επιληφθεί και να επιλύσει τα θέματά της άμεσα, διότι η κατάσταση τείνει να χαρακτηριστεί πολύ σύντομα ως μη αναστρέψιμη» καταλήγει.

Έκκληση προς όλους τους αρμόδιους φορείς να ασχοληθούν, σοβαρά, με το θέμα της ακτοπλοΐας απευθύνουν και οι τουριστικοί πράκτορες της χώρας (Hatta) και ζητούν τη λήψη αναγκαίων μέτρων, προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Όπως επισημαίνει ο Ηatta, στα μακροχρόνια προβλήματα, που αντιμετωπίζει ο σημαντικότατος αυτός κλάδος της οικονομίας έχει, τελευταία, προστεθεί η συρρίκνωση του μεταφορικού έργου, η οποία οφείλεται στη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καταναλωτικού κοινού, αλλά και στον περιορισμό της τουριστικής κίνησης προς τη νησιωτική Ελλάδα.

Αν, όπως τονίζει ο Hatta, επιτραπεί να συνεχιστεί για λίγο ακόμη η σημερινή κατάσταση, θα σημάνει την οριστική απαξίωση του συνόλου της νησιωτικής χώρας, με άμεσες και τραγικές συνέπειες για τον τοπικό πληθυσμό, τον τουρισμό, αλλά και την ίδια την εθνική οικονομία, καθώς θα πληγούν μαζί και πολλοί άλλοι, άμεσα συνδεδεμένοι με την ακτοπλοΐα, τομείς της ελληνικής οικονομίας.