Στην κατάργηση 127 ΔΟΥ σε όλη τη χώρα προχωρά εντός του έτους το υπουργείο Οικονομικών, όπως ανακοινώθηκε μετά την παρουσίαση του σχετικού πορίσματος της Ειδικής Επιτροπής Ενοποιήσεων ΔΟΥ σε ευρεία σύσκεψη, παρουσία του υπουργού Γ. Στουρνάρα.
Στην κατάργηση 127 ΔΟΥ σε όλη τη χώρα προχωρά εντός του έτους το υπουργείο Οικονομικών, όπως ανακοινώθηκε μετά την παρουσίαση του σχετικού πορίσματος της Ειδικής Επιτροπής Ενοποιήσεων ΔΟΥ σε ευρεία σύσκεψη, παρουσία του υπουργού Γ. Στουρνάρα.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση των εφοριών, έως το τέλος του έτους στην Αττική παραμένουν 41 ΔΟΥ, ενώ καταργούνται 28 και στη Θεσσαλονίκη παραμένουν 11 ΔΟΥ και καταργούνται έξι. Σε 13 νομούς (Αιτωλοακαρνανία, Αργολίδα, Αχαΐα, Βοιωτία, Δωδεκάνησα, Έβρο, Ηράκλειο, Κοζάνη, Κυκλάδες, Λάρισα, Μαγνησία, Πέλλα και Χαλκιδική) παραμένουν από δύο ΔΥΟ, ενώ καταργούνται συνολικά 35 και σε 36 νομούς παραμένει μία ΔΟΥ και καταργούνται συνολικά 58.
Η αναδιάρθρωση των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών γίνεται σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ στο πλαίσιο της μείωσης των εξόδων του κράτους, της ελαχιστοποίησης της φοροδιαφυγής και της αύξησης των εσόδων μέσω της βελτίωσης του ελεγκτικού μηχανισμού.
Ειδικότερα, το όφελος από τις ενοποιήσεις των ΔΟΥ ανέρχεται σε 800.000 ευρώ ανά μήνα, ενώ το αντίστοιχο κόστος θα ανέλθει σε 4 εκατ. και η ηγεσία του ΥΠΟΙΚ εκτιμά ότι θα αποσβεστεί σε πέντε μήνες περίπου. Έτσι το συνολικό όφελος για το Κράτος κατά τη διετία 2013-2014 θα ανέλθει σε 15 εκατ. ευρώ.
Η εξοικονόμηση κόστους προκύπτει από την παράδοση μισθωμένων κτηρίων (π.χ. κτήριο ΔΟΥ Αγίας Παρασκευής με ετήσιο μίσθωμα 264.000 εύρώ, κτήριο ΔΟΥ Τούμπας με ετήσιο μίσθωμα 157.000 ευρώ, κτήριο ΔΟΥ Β’ Πατρών με ετήσιο μίσθωμα 176.000 ευρώ, κτήριο ΔΟΥ Β’ Κέρκυρας με ετήσιο μίσθωμα 127.000 ευρώ) και τη μεταστέγαση σε ιδιόκτητα κτήρια.
Σύμφωνα με το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής, οι εφορίες που θα παραμείνουν σε λειτουργία (114 ΔΟΥ) επιλέχθηκαν με οικονομικά κριτήρια, όπως η φοροδοτική ικανότητα και ο αριθμός συναλλασσομένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα). Τα κτήρια τα οποία θα στεγάσουν τις ενοποιημένες ΔΟΥ επιλέχθηκαν σύμφωνα με τεχνικά κριτήρια, όπως η επάρκειά τους και το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους.
Υπ' όψιν λήφθηκαν επίσης κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια, όπως η δυσκολία πρόσβασης, ο νησιωτικός και ορεινός χαρακτήρας, καθώς και οι παραμεθόριες περιοχές, με σκοπό, όπου καταργούνται ΔΟΥ, να δημιουργηθούν Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών. Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, τα Γραφεία αυτά θα στεγαστούν στα υφιστάμενα κτίρια των ΟΤΑ ή των ΚΕΠ, με σκοπό τόσο την εξυπηρέτηση των πολιτών σε ενιαίους χώρους, όσο και την επίτευξη συνεργιών μείωσης του συνολικού κόστους λειτουργίας τους.