Αλλαγές στους κανόνες διακίνησης προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση των τιμών και την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος περιλαμβάνονται στις θεσμικές παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, που παρουσίασε σήμερα ο υφυπουργός Θ. Σκορδάς.
Αλλαγές στους κανόνες διακίνησης προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και πρωτοβουλίες με στόχο τη μείωση των τιμών και την απλοποίηση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος περιλαμβάνονται στις θεσμικές παρεμβάσεις του υπουργείου Ανάπτυξης, που παρουσίασε σήμερα ο υφυπουργός Θ. Σκορδάς.
Ειδικότερα, το νέο θεσμικό πλαίσιο για τη διακίνηση προϊόντων και υπηρεσιών και τη λειτουργία καταστημάτων τροφίμων προβλέπει τα εξής:
- Δυνατότητα μη καταβολής του αντιτίμου εάν δεν έχει προσκομιστεί το νόμιμο παραστατικό.
- Ο καταναλωτής είναι σε θέση να γνωρίζει την τιμή προ και μετά ΦΠΑ η οποία θα αναγράφεται στις πινακίδες βιομηχανικών προϊόντων σε καταστήματα.
-Απαίτηση σύμφωνης γνώμης του καταναλωτή μετά την εκτίμηση κόστους της παρεχόμενης υπηρεσίας.
-Μειωμένα βάρη υλικών συσκευασίας.
-Προστασία από την εξαπάτηση στην αγορά καυσίμων.
Παράλληλα, βάσει των νέων θεσμικών παρεμβάσεων η ρύθμιση για την απελευθέρωση της διακίνησης βρεφικού γάλακτος από τα σούπερ – μάρκετ επανεισάγεται με τρόπο που δεν θα προσκρούει στην απόφαση του ΣτΕ. Όπως ανέφερε ο κ. Σκορδάς ότι κατά την περίοδο που ίσχυσε η απελευθέρωση, οι τιμές μειώθηκαν κατά 20%.
Οσον αφορά στην ίδρυση επιχειρήσεων δίνεται δεύτερη ευκαιρία στους επιχειρηματίες με οφειλές προς ασφαλιστικά ταμεία μέχρις ενός ορισμένου ορίου, να επαναδραστηριοποιηθούν στην αγορά.
Δίνεται ακόμη η δυνατότητα αδειοδότησης επιχειρήσεων από τα επιμελητήρια, ενώ το επιχειρηματικό περιβάλλον απλοποιείται με παρεμβάσεις στη νομοθεσία για το ΓΕΜΗ, την Ιδιωτική Κεφαλαιουχική Εταιρία και τη θέσπιση πρότυπων καταστατικών επιχειρήσεων.
Προτείνονται επίσης αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο για τις εκπτώσεις με τη θέσπιση τεσσάρων περιόδων εκπτώσεων το χρόνο, ενώ ενοποιείται το νομικό πλαίσιο για τις εκπτώσεις και τις προσφορές.