Το σχέδιο για την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ καθώς και των 10 περιφερειακών λιμανιών θα μπορέσει να υλοποιηθεί αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες θεσμικές και νομοθετικές ρυθμίσεις και το ΤΑΙΠΕΔ εκπονήσει μελέτη αξιοποίησης έως το Φεβρουάριο του 2013, δήλωσε ο Κωστής Μουσουρούλης.
Το σχέδιο για την αξιοποίηση του ΟΛΠ και του ΟΛΘ καθώς και των 10 περιφερειακών λιμανιών θα μπορέσει να υλοποιηθεί αφού πρώτα ολοκληρωθούν οι απαραίτητες θεσμικές και νομοθετικές ρυθμίσεις και το ΤΑΙΠΕΔ εκπονήσει μελέτη αξιοποίησης έως το Φεβρουάριο του 2013, δήλωσε ο Κωστής Μουσουρούλης σε συνέντευξη Τύπου για τη στρατηγική ανάπτυξης των λιμανιών.
Για τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια είπε ότι θα επιδιωχθεί μέσα από το κάθε επενδυτικό σχέδιο και την επιλογή του τελικού αναδόχου επενδυτή, η διασφάλιση θέσεων εργασίας ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλά μοντέλα ιδιωτικοποιήσεων με ιδιαίτερες παραμέτρους, οι οποίες εμφανίζονται στην πρόσκληση και ολοκληρώνονται στο πλαίσιο της τελικής διαπραγμάτευσης.
Αναφερόμενος στις εμπορικές δραστηριότητες, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου είπε ότι δεν πρόκειται να υπάρξει εμπορικό ενδιαφέρον σε όλα τα λιμάνια ενώ έκανε λόγο για διαχωρισμό αρμοδιοτήτων (διοικητικές και εμπορικές) μέσα σε κάθε λιμάνι ακόμη και αν ο ίδιος φορέας θα έχει την ευθύνη και των δύο κατηγοριών. Η διάκριση αυτή, πρόσθεσε, θα υπάρχει και στις χρεώσεις και στον τρόπο διαχείρισης αλλά και στις αρμοδιότητες του κράτους.
Παράλληλα σημείωσε ότι όπου δεν καταστεί εφικτή η προσέλκυση ιδιώτη επενδυτή, τις εμπορικές λειτουργίες θα τις διασφαλίζουν οι υπάρχουσες διοικητικές αρχές και συμπλήρωσε πως τα μεγάλα λιμάνια είναι αυτά που επικεντρώνουν το ενδιαφέρον των επενδυτών οι οποίοι θέτουν ίσους όρους ανταγωνισμού και επιθυμούν αυτό που ισχύει σε οποιαδήποτε λιμάνι της Ευρώπης να ισχύει και στα δικά μας.
Ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε επίσης ότι η νέα πενταετής εθνική στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποσκοπεί στην ένταξη των λιμανιών μας στο συνολικό δίκτυο μεταφορών, συμβαδίζει με τις προτεραιότητες και τις αρχές των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και διασφαλίζει την εδαφική συνέχεια της χώρας καθώς και την ανάπτυξη και την απασχόληση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε, κάθε λιμάνι θα πρέπει εφεξής να αναπτύξει τη δική του «ταυτότητα» μέσα από ένα τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό «Αναπτυξιακό Σχέδιο», συμβατό με το κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και το επικείμενο πρόγραμμα παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ.
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θ. Δρίτσας σχολίασε τις δηλώσεις του υπουργού λέγοντας ότι οι ανακοινώσεις αυτές προκαλούν σύγχυση και ανησυχία παρά δίνουν απαντήσεις σε ουσιαστικά ερωτήματα.
Ο υπουργός, πρόσθεσε, επιβεβαίωσε για μία ακόμη φορά την πρόθεση της κυβέρνησης να ολοκληρώσει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμανιών χωρίς να είναι σε θέση να ενημερώσει με ποιο τρόπο θα γίνει αυτή η εκποίηση.
Σύμφωνα με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, το μόνο σαφές μήνυμα μέσα από τις κατά τα άλλα αόριστες αναφορές είναι αυτό της επισφάλειας της θέσης των εργαζομένων στον Πειραιά, στη Θεσσαλονίκη και στα άλλα λιμάνια, αφού οι θέσεις και οι συνθήκες εργασίας αφήνονται στην τύχη των ιδιωτικών επενδυτικών σχεδίων.
Τέλος υποστήριξε ότι η εκποίηση των λιμανιών θα στερήσει τη χώρα από ένα σημαντικό αναπτυξιακό μοχλό στην προσπάθεια που θα πρέπει να καταβληθεί για την ανασυγκρότηση της οικονομίας.
«Σήμερα απαιτείται όσο ποτέ άλλοτε η εκπόνηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου εθνικής λιμενικής πολιτικής που θα απαντά στις πραγματικές οικονομικές και κοινωνικές ανάγκες και θα οδηγήσει στην αξιοποίηση των σημαντικών παραγωγικών δυνατοτήτων της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας προς όφελος του ελληνικού λαού», κατέληξε.
Πηγή: ΑΜΠΕ