Συνεχή πτώση της αγοράς καυσίμων, από το 2007 έως και σήμερα, έχει προκαλέσει το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρίσης καθώς και η άνοδος των διεθνών τιμών του πετρελαίου, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της Hellastat.
Συνεχή πτώση της αγοράς καυσίμων, από το 2007 έως και σήμερα, έχει προκαλέσει το μειωμένο εισόδημα των καταναλωτών λόγω της οικονομικής κρίσης καθώς και η άνοδος των διεθνών τιμών του πετρελαίου, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη της Hellastat.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος για τη δημοσιονομική εξυγίανση της χώρας, έχουν καθοριστεί νέοι υψηλότεροι συντελεστές ΕΦΚ με σκοπό την αύξηση των δημοσίων εσόδων. Ειδικότερα, ο ΕΦΚ στην αμόλυβδη βενζίνη και στο πετρέλαιο κίνησης έχει ενισχυθεί κατά 87% (+0,31 ευρώ/λίτρο) και 36% (+0,11 ευρώ/λίτρο) αντίστοιχα από τις αρχές του 2009.
Η Hellastat εκτιμά, μάλιστα, ότι η κατανάλωση καυσίμων θα περιοριστεί περαιτέρω μετά την εξαγγελθείσα εξίσωση του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν της κίνησης από τον Οκτώβριο του 2012, με την πτώση να αναμένεται ακόμα και σε 30-40%.
Την ίδια ώρα, οι εταιρείες του κλάδου έχουν επίσης να αντιμετωπίσουν τις αυστηρότερες πολιτικές πιστώσεων που εφαρμόζουν πλέον οι όμιλοι διύλισης, καθώς και τις υψηλές επισφάλειες έναντι των πρατηριούχων πελατών τους, λόγω της δύσκολης οικονομικής θέσης των τελευταίων. Χαρακτηριστικό είναι ότι από την απαρχή της κρίσης στην Ελλάδα περίπου 1.200 πρατήρια έχουν διακόψει τη δραστηριότητά τους.
Η αγορά χαρακτηρίζεται εδώ και πολλά χρόνια από πολυάριθμα περιστατικά λαθρεμπορίας και νοθείας καυσίμων, τα οποία οφείλονται κυρίως στις τιμολογιακές διαφορές μεταξύ των διαφόρων κατηγοριών και προκαλούν αθέμιτο ανταγωνισμό.