Τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) πήρε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπόνησε ο ΟΛΠ για το έργο επέκτασης του επιβατικού λιμένος Πειραιά.
Τη θετική γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) πήρε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που εκπόνησε ο ΟΛΠ για το έργο επέκτασης του επιβατικού λιμένος Πειραιά.
Στόχος του έργου είναι η εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων κρουαζιερόπλοιον στον κόσμο, μήκους άνω των 350 μ. και ύψος έως και 40 μ..
Το ΚΑΣ ασχολήθηκε με τις επιπτώσεις του έργου στα μνημεία του Κονώνειου Τείχους και στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή, που θα γειτνιάζει με τις σχεδιαζόμενες προβλήτες.
Τα μέλη του Συμβουλίου έδωσαν το πράσινο φως στη μελέτη κατά πλειοψηφία. Υπήρξαν ωστόσο κάποιοι προβληματισμοί ως προς μέγεθος του έργου που μπορεί να «εξαφανίσει» το ταφικό μνημείο.
Μέσα στους όρους της γνωμοδότησης τέθηκε η διερεύνηση της δυνατότητας «μεταφοράς» των προβλητών κατά περίπου 100 μέτρα από το ταφικό μνημείο -και όχι 50 όπως όριζε η μελέτη, καθώς και η ανάδειξη και προστασία περίπου 450 μ. από το Κονώνειο Τείχος που σώζεται στην περιοχή.
Το έργο, ενταγμένο στο ΕΣΠΑ, θα έχει κόστος 230 εκατ. ευρώ. Θα αποτελείται από τέσσερις βραχίονες και τρεις λιμενολεκάνες, οι οποίες θα δίνουν θέση συνολικά σε έξι κρουαζιερόπλοια.
Το βάθος της θάλασσας στην περιοχή είναι 65 μ. και για την κατασκευή των προβλητών θα χρειαστούν 7,5 εκατομμύρια κυβικά επιχώσεων. Κάθε προβλήτα θα έχει μήκος 300 μ., εκτός από την τελευταία, η οποία θα εκτείνεται προς στην ανοιχτή θάλασσα και θα έχει μήκος 400 μ.
Επιπλέον, θα κατασκευαστεί ένα κτήριο συνολικού εμβαδού 24.000 τ. μ. που θα στεγάζει την υπηρεσία τελωνείου, έναν χώρο επισκεπτών και duty free καταστήματα, καθώς και μια περιφερειακή οδός, παράλληλη της υφιστάμενης, μήκους 700 μ. και πλάτους 15 μ. (με τέσσερις λωρίδες) για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών.
Στην περιοχή των προβλητών θα δημιουργηθεί και χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων.
Πηγή: ΑΜΠΕ