Ο περιορισμός του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου καθώς και η μειωμένη παραγωγή λόγω της οικονομικής κρίσης συνέβαλαν στην υποχώρηση του μεταφορικού έργου και των υπηρεσιών logistics το 2011, με τις παραγγελίες των εταιρειών-πελατών να έχουν μειωθεί σημαντικά.
Ο περιορισμός του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου καθώς και η μειωμένη παραγωγή λόγω της οικονομικής κρίσης συνέβαλαν στην υποχώρηση του μεταφορικού έργου και των υπηρεσιών logistics το 2011, με τις παραγγελίες των εταιρειών-πελατών να έχουν μειωθεί σημαντικά.
Αυτό επισημαίνεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat, στην οποία εξετάζεται ο εγχώριος κλάδος μεταφορών - logistics.
Η κάμψη του κλάδου αντανακλάται και στον δείκτη κύκλου εργασιών που καταρτίζει η ΕΛΣΤΑΤ για τις υπηρεσίες αποθήκευσης και logistics, ο οποίος το 2011 μειώθηκε κατά 8%.
Σύμφωνα με την Hellastat, οι εταιρείες μεταφορών που επλήγησαν περισσότερο ήταν εκείνες που συνεργάζονται με πελάτες από τους κλάδους που υπέστησαν τη μεγαλύτερη πτώση της ζήτησης (πχ. κλάδος λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών). Αντιθέτως, οι εταιρείες που μεταφέρουν φάρμακα και προϊόντα που σχετίζονται με την πράσινη τεχνολογία επηρεάστηκαν λιγότερο.
Παράλληλα, οι οδικές μεταφορές έχουν πληγεί ιδιαίτερα από το συνεχώς αυξανόμενο κόστος των καυσίμων, ενώ δυσχέρειες προκαλεί και η υστέρηση της χώρας σε υποδομές.
Σημαντική εξέλιξη για τον κλάδο έχει αποτελέσει, σύμφωνα με την Hellastat, η σταδιακή απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών μέσω του Ν. 3887/2010, η οποία θα ισχύσει πλήρως μετά τη πάροδο 3 ετών. Μεταξύ άλλων προβλέπεται η απελευθέρωση των αδειών για φορτηγά ΔΧ και η θέσπιση ενιαίας νομοθεσίας για τις διεθνείς, εθνικές, νομαρχιακές και ειδικές μεταφορές.