Τη διαμαρτυρία τόσο της ΟΒΕ όσο και τη ΠΟΠΕΚ προκάλεσε η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την επαναλειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων στην παραμεθόριο. Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών Α.Ε.: Δεν πλήττεται η τοπική οικονομία, περισσότερα οφέλη για το ελληνικό Δημόσιο.
Τη διαμαρτυρία τόσο της ΟΒΕ (Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος), όσο και της ΠΟΠΕΚ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων) προκάλεσε η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να επιτρέψει και πάλι τη διάθεση αφορολόγητων καυσίμων από πρατήρια στην παραμεθόριο στους Κήπους Έβρου, την Κακαβιά και τους Ευζώνους http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1919117 , τα οποία είχαν κλείσει το 2006.
Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων - Εμπόρων Καυσίμων εκφράζει προβληματισμό και απορία για την αδικαιολόγητη, όπως αναφέρει, απόφαση του υπουργείου και επισημαίνει ότι τα πρατήρια έκλεισαν το 2006 μετά τη διαπίστωση των αρμοδίων αρχών ότι δια μέσου αυτών υπήρχε ευρεία διάθεση, διαρκώς αυξανόμενη, στο εσωτερικό της Ελλάδας ποσοτήτων αφορολόγητων καυσίμων.
«Η παράνομη διακίνηση και διάθεση αφορολόγητων καυσίμων στο εσωτερικό της Ελλάδας είχε ως αποτέλεσμα την σημαντική απώλεια δημοσίων εσόδων από την δασμοφοροδιαφυγή, και την αλλοίωση των συνθηκών ανταγωνισμού της λιανικής πώλησης καυσίμων στον ευρύτερο χώρο της Βόρειας Ελλάδας», τονίζει η ΠΟΠΕΚ.
Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος έστειλε σήμερα σχετική επιστολή προς τον υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου όπου σημειώνει πως τα πρατήρια της Β. Ελλάδος δέχονται ήδη τις καταστροφικές συνέπειες από τις αυξήσεις των φόρων καυσίμων στη χώρα μας και τη διαρροή των πωλήσεων στις γείτονες χώρες, και εκτιμά ότι με το αφορολόγητο καύσιμο η κατάσταση θα επιδεινωθεί. Υπενθυμίζει ακόμη ότι οι λόγοι για τους οποίους σταμάτησε η λειτουργία των πρατηρίων αφορολόγητων καυσίμων ήταν, σύμφωνα με την απόφαση του 2006, η απώλεια εσόδων των Δημοσίου, η δημιουργία συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού τόσο στον χώρο των εμπορευματικών μεταφορών, όσο και στο χώρο της εμπορίας πετρελαιοειδών και ο ελλοχεύων κίνδυνος άμεσης επιστροφής των αυτοκινήτων και λαθραίας διάθεσης των καυσίμων τους στην ελληνική Επικράτεια.
Η ΟΒΕ υποστηρίζει ακόμη ότι με τη σχεδιαζόμενη εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης με αυτό της κίνησης από τον Οκτώβριο του 2011, τα πράγματα θα επιδεινωθούν δραματικά για τον καταναλωτή και τα παραμεθόρια πρατήρια τα οποία κυριολεκτικά θα αφανιστούν.
Σέρρες: Πηγαίνουν στη Βουλγαρία για φθηνότερη βενζίνη
Την ίδια ώρα, κλείνουν το ένα μετά το άλλο τα βενζινάδικα στο διευρυμένο δήμο Σιντικής, του νομού Σερρών, ο οποίος συνορεύει με τη Βουλγαρία (περίπου 15χλμ), καθώς όλο και περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής προτιμούν τα βενζινάδικα της γειτονικής χώρας που πωλούν καύσιμα σε αισθητά χαμηλότερες τιμές (αξίζει να σημειωθεί πως το πρώτο βενζινάδικο στο βουλγαρικό έδαφος απέχει μόλις 300 μέτρα από το μεθοριακό σταθμό του Προμαχώνα).
Σύμφωνα με τον πρόεδρο των πρατηριούχων του νομού Δημήτρη Γουργουλίδη, από τα τριάντα βενζινάδικα που λειτουργούσαν σε Ηράκλεια και Σιδηρόκαστρο, τα έξι έχουν κλείσει οριστικά, μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, ενώ και τα υπόλοιπα υπολειτουργούν. «Θα κλείσουν σύντομα και άλλα», υποστήριξε ο κ. Γουργουλίδης, διότι καθημερινά «όλο και περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής κατευθύνονται στα βενζινάδικα της Βουλγαρίας».
ΚΑΕ Α.Ε.: Περισσότερα οφέλη για το Δημόσιο
Από την πλευρά της, η Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών ΑΕ (ΚΑΕ ΑΕ) ανακοίνωσε επισήμως την επαναλειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων Έβρου, Κακκαβιάς και Ευζώνων, υποστηρίζοντας ότι θα δώσει νέα ώθηση στα έσοδα του Δημοσίου.
Όπως επισημαίνει η εταιρεία η λειτουργία των πρατηρίων θα γίνεται με τις παρακάτω προϋποθέσεις, όπως ορίζονται στη σχετική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών:
- Η πώληση αφορά αποκλειστικά στη διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης, σε οχήματα δημόσιας χρήσης, και όχι βενζίνης ή άλλου τύπου καυσίμου
- Τα οχήματα πρέπει να φέρουν πινακίδες Τρίτων - εκτός Ε.Ε. - Χωρών
- Οι οδηγοί πρέπει να είναι υπήκοοι Τρίτης Χώρας
- Το ίδιο όχημα δεν μπορεί να ανεφοδιαστεί με πετρέλαιο κίνησης εάν δεν έχουν περάσει 72 ώρες από τον προηγούμενο εφοδιασμό
Η Eταιρεία διατηρούσε και θα συνεχίσει να διατηρεί ηλεκτρονικό αρχείο με παραστατικά, αποδεικτικά των οχημάτων και των οδηγών, καθώς και με τις ημερομηνίες εφοδιασμού κάθε οχήματος.
«Η επαναλειτουργία των Πρατηρίων Διάθεσης Πετρελαίου Κίνησης στους Μεθοριακούς Σταθμούς δίνει νέα δυναμική στον Όμιλο Folli Follie. Δεσμευόμαστε ότι θα τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις αγοράς και πώλησης του πετρελαίου κίνησης με στόχο την πάταξη της λαθρεμπορίας», διαβεβαίωσε ο κ. Τζώρτζης Κουτσολιούτσος
Όπως υπογραμμίζεται, η επαναλειτουργία των πρατηρίων δεν πλήττει την τοπική οικονομία, αλλά αντίθετα συμβάλει στην τόνωση της, στη διαμόρφωση συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και στην απασχόληση ανθρώπινου δυναμικού.
Παράλληλα σημειώνεται πως η ανάκληση λειτουργίας των πρατηρίων διάθεσης αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης το 2006, είχε αρνητικές συνέπειες για την εταιρεία και το Ελληνικό Δημόσιο, όπως:
1. Πτώση της τιμής της μετοχής της Eταιρείας
2. Μείωση του ανθρώπινου δυναμικού κατά 270 άτομα
3. Απώλεια εσόδων για το δημόσιο ύψους ευρώ 5 εκατ. για το 2007, ευρώ 7 εκατ. για το 2008, ευρώ 10 εκατ. για το 2009 και περίπου ευρώ 8.5 εκατ. για το 2010 από έσοδα από φόρους Εισοδήματος Φ.Μ.Υ. και ασφαλιστικές εισφορές. Όπως εκτιμάται, από την επαναλειτουργία των πρατηρίων διάθεσης αφορολογήτου πετρελαίου κίνησης τα οφέλη για το Ελληνικό Δημόσιο, θα είναι πολύ περισσότερα.
4. Επίσης, πρέπει να ληφθούν υπόψη και τα οφέλη από την κατανάλωση, στην τοπική αγορά, των εργαζομένων και των αμειβομένων από τη δραστηριότητα της λειτουργίας των πετρελαίων, οι οποίες υπολογίζονται σε άνω των 2 εκατ. ευρώ ετησίως.
5. Η δραστηριότητα της εταιρίας συνέβαλε και θα συμβάλει εκ νέου στην πάταξη της φοροδιαφυγής και του λαθρεμπορίου καυσίμων.
«Η Eταιρεία είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και υπόλογη στους επενδυτές της για τη διατήρηση των συμφερόντων της. Η επαναλειτουργία των Πρατηρίων Αφορολόγητου Πετρελαίου Κίνησης θα διαμορφώσει προς όφελός της τις δυσμενείς συνέπειες που είχε η ανάκληση της λειτουργίας τους και θα δώσει νέα ώθηση στα έσοδα τόσο της Eταιρείας, όσο και του Ελληνικού Δημοσίου», σχολίασε ο κ. Δημήτριος Κουτσολιούτσος .