Πρωτοφανείς αλλαγές στην παγκόσμια καταναλωτική συμπεριφορά πρόκειται να επιφέρουν στα επόμενα χρόνια οι ραγδαίες οικονομικές, δημογραφικές και τεχνολογικές εξελίξεις, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte Touche.
Πρωτοφανείς αλλαγές στην παγκόσμια καταναλωτική συμπεριφορά πρόκειται να επιφέρουν στα επόμενα χρόνια οι ραγδαίες οικονομικές, δημογραφικές και τεχνολογικές εξελίξεις, σύμφωνα με μελέτη της Deloitte Touche.
Οι συντάκτες της μελέτης προβλέπουν ότι κατά την επόμενη δεκαετία θα γίνουμε μάρτυρες μιας νέας τάσης εξισορρόπησης στην παγκόσμια οικονομία από τη στιγμή που κράτη τα οποία προηγουμένως βίωσαν οικονομική ανάπτυξη βασισμένη στα υψηλά επίπεδα δανεισμού και στην υπερβολική κατανάλωση αναμένεται να εστιάσουν στις εξαγωγές.
Αντίστροφα, τα κράτη των οποίων η ανάπτυξη προήλθε από τις εξαγωγές στις υπερδανεισμένες χώρες δεν θα μπορούν πλέον να βασίζονται στις συγκεκριμένες αγορές.
Στροφή
Η αναφορά της Deloitte εκτιμά ότι κράτη όπως η Κίνα θα κάνουν στροφή από την προσανατολισμένη στις εξαγωγές ανάπτυξη στην τόνωση των εγχώριων καταναλωτικών δαπανών. Αυτή η θεμελιώδης αλλαγή στη δομή της παγκόσμιας οικονομίας θα μεταβάλει και τον τρόπο με τον οποίο το λιανικό εμπόριο και οι μάρκες αναπτύσσονται.
Στις ΗΠΑ και τη Δυτική Ευρώπη οι πολίτες θα είναι οικονομικά περιορισμένοι. Συνεπώς, όπως εκτιμά η Deloitte, η συνολική κατανάλωση σε αυτές τις περιοχές θα αυξάνεται με χαμηλότερους ρυθμούς σε σύγκριση με το παρελθόν. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, οι καταναλωτές έχουν αλλάξει τις συμπεριφορές τους και υπάρχουν ενδείξεις ότι ορισμένες απ' αυτές θα παγιωθούν στο μέλλον.
Πιο συγκεκριμένα, εμφανίζονται τάσεις στροφής προς τα εκπτωτικά εμπορικά καταστήματα, τα προϊόντα ιδιωτικής αλυσίδας, τη μείωση αγοράς φαγητού εκτός σπιτιού, τον περιορισμό των ποσών που διατίθενται για την αγορά μεγάλων αλλά μη απαραίτητων αντικειμένων για το σπίτι και κυρίως παρατηρείται μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα τιμών.