Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 09 Φεβρουαρίου 2011 17:37

Μέτρα για την τόνωση της επιβατικής κίνησης ζητεί ο ΣΕΕΝ

Σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της αναμενόμενης μείωση της επιβατικής κίνησης στην την ακτοπλοΐα, λόγω της οικονομικής κρίσης, ζητεί με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου και τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της αναμενόμενης μείωση της επιβατικής κίνησης στην την ακτοπλοΐα, λόγω της οικονομικής κρίσης, ζητεί με επιστολή του προς τον υπουργό Οικονομικών, Γιώργο Παπακωνσταντίνου και τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Γιάννη Διαμαντίδη, ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.

Μεταξύ άλλων, η διοίκηση του Συνδέσμου ζητεί τη μείωση ή και την κατάργηση των ανταποδοτικών τελών στα εισιτήρια υπέρ τρίτων που τα επιβαρύνουν έως και 40%. Προτείνει επίσης τη μείωση των συντελεστών ΦΠΑ για τους ίδιους λόγους που έγινε και για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ υπογραμμίζει ότι η επιβάρυνση ναύλων επιβατών και οχημάτων με 11% και 23% αντιστοίχως έχει δημιουργήσει ασφυκτικές πιέσεις στους ναύλους και συντελεί στη μείωση του μεταφορικού έργου.

Τα βασικά ανταποδικά τέλη υπέρ τρίτων για τα οποία οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αντιδρούν και υποστηρίζουν ότι επιβαρύνουν τα εισιτήρια των επιβατών, είναι ο επίναυλος και τα τέλη υπέρ ΝΑΤ/ΚΑΕΟ.

Ο επίναυλος είναι το ποσοστό του 3% επί του καθαρού ναύλου για τη μεταφορά επιβατών και οχημάτων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές, ο οποίος αποδίδεται υπέρ ενός ταμείου για την ενίσχυση των άγονων γραμμών για την ακτοπλοΐα.

Το τέλος υπέρ ΝΑΤ/ΚΑΕΟ είναι το κεφάλαιο ασφάλισης επιβατών και οχημάτων που είναι 6,5% και αποδίδεται στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, παρά το γεγονός ότι από μόνες τους οι εταιρείες παρέχουν ασφάλιση για τους επιβάτες και οχήματα σε περίπτωση ναυαγίου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ