Η συνεργασία των Ελλήνων πλοιοκτητών με τα κινεζικά ναυπηγεία βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, με εκπροσώπους του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, ενόψει της επικείμενης επίσκεψης του υπουργού στην Κίνα. Απάντηση του υπουργού σε σχετική ερώτηση της ΝΔ.
Η συνεργασία των Ελλήνων πλοιοκτητών με τα κινεζικά ναυπηγεία βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Γιάννη Διαμαντίδη, με εκπροσώπους του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου, ενόψει της επικείμενης επίσκεψης του υπουργού στην Κίνα.
Μεταξύ άλλων, η αντιπροσωπεία του Επιμελητηρίου συζήτησε με τον υπουργό για τους όρους των δανείων κινεζικών τραπεζών προς τους Έλληνες εφοπλιστές, ύψους 5 δισ. δολ., τονίζοντας ταυτόχρονα την ανάγκη σύστασης Ειδικού Ταμείου Ελληνικών Ναυπηγήσεων στην Κίνα με τη συνεργασία και των δύο πλευρών.
Απαντώντας εγγράφως σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γ. Πλακιωτάκη για τις επιχειρηματικές σχέσεις Ελλάδας-Κίνας, ο υπουργός αναφέρει ότι σκοπός της αποστολής στην Κίνα είναι η προαγωγή των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων στο διεθνές θαλάσσιο εμπόριο, η ναυπήγηση πλοίων στην Κίνα και ο προγραμματισμός των ενεργειών που πρέπει να προχωρήσουν για την εμβάθυνση της διμερούς συνεργασίας, όπως αυτή έχει καθοριστεί στο Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη με την κινεζική πλευρά.
«Οι ναυτιλιακές σχέσεις της χώρας μας με την Κίνα εξελίσσονται ομαλά, δεδομένου ότι το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο λειτουργεί ικανοποιητικά και προς όφελος των ελληνικών ναυτιλιακών συμφερόντων και μέχρι σήμερα δεν έχουν τεθεί υπόψη της αρμόδιας Διεύθυνσης του υπουργείου ιδιαίτερα ζητήματα ως προς την πρόσβαση των υπό ελληνική σημαία πλοίων στα διακινούμενα μέσω των κινεζικών λιμένων διεθνή φορτία», σημειώνει μεταξύ άλλων ο κ. Διαμαντίδης.
Το υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της Κίνας για το παγκόσμιο εμπόριο και τις διεθνείς ναυτιλιακές μεταφορές, βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τις αρμόδιες κινεζικές Αρχές, διαβεβαιώνει ο υπουργός, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των διμερών ναυτιλιακών σχέσεων προς όφελος της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας. Υπενθυμίζει μάλιστα, ότι υπήρξαν τέσσερις στόχοι ναυτιλιακού ενδιαφέροντος στο Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας για την ανάπτυξη των λιμένων τους από πλευράς αύξησης των διακινούμενων δια θαλάσσης φορτίων, εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υπηρεσιών που παρέχονται σε αυτά, εισαγωγής καινοτόμων τεχνολογιών για τη διαχείριση και λειτουργία τους και δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων.
Η απάντηση του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας διαβιβάστηκε στη Βουλή μετά από ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ στην οποία μεταξύ άλλων εξέφραζε την ανησυχία του για εμπλοκή στις εμπορικές και επιχειρηματικές σχέσεις Ελλάδας και Κίνας, με αφορμή θέματα όπως η μη έγκαιρη επιστροφή του ΦΠΑ στην Cosco και το ενδεχόμενο υπογραφής νέας σύμβασης του ΟΛΠ με ναυτιλιακή εταιρεία η οποία, όπως εκτιμούσε ο βουλευτής, αν προχωρούσε «θα ήρε το βασικό κίνητρο της υπογραφής της τρέχουσας σύμβασης με την Cosco και θα ενέτεινε τη δυσαρέσκεια της κινεζικής πλευράς».