Αναζητώντας τρόπους να περιορίσουν τις δαπάνες, κάποιες αεροπορικές εταιρίες στρέφονται στις συγχωνεύσεις. Aλλες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, μειώνοντας π.χ. την ποσότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη ή το βάρος του φορτίου τους.
Αναζητώντας τρόπους να περιορίσουν τις δαπάνες, κάποιες αεροπορικές εταιρίες στρέφονται στις συγχωνεύσεις. Aλλες αναζητούν εναλλακτικές λύσεις, μειώνοντας π.χ. την ποσότητα των καυσίμων που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη ή το βάρος του φορτίου τους.
Η Easyjet πιστεύει πως ίσως βρήκε τη λύση σε μια... αόρατη τεχνολογία. Κάλυψε οκτώ αεροσκάφη της με μια χημική ουσία που «προσκολλάται» στο χρώμα τους, με αποτέλεσμα να μειώνεται η τριβή κατά τη διάρκεια της πτήσης. Με τον τρόπο αυτό προσβλέπει και σε μείωση των καυσίμων, συνεπώς και του κόστους των πτήσεων.
Η επαναστατική αυτή ουσία συνιστά μια εφαρμογή της νανοτεχνολογίας. Ολόκληρη η επιφάνεια του αεροσκάφους θα πρέπει να επαλειφθεί με αυτήν τη γυαλιστερή βαφή, την οποία ήδη χρησιμοποιεί και ο στρατός των Ηνωμένων Πολιτειών.
«Τα καύσιμα αποτελούν το 40% των δαπανών μας», λέει η εκπρόσωπος του ομίλου Κάρολιν Μακόλ. «Σε μια καλή χρονιά ξοδεύουμε περίπου 900 εκατομμύρια ευρώ, οπότε οι δαπάνες είναι πραγματικά μεγάλες, όμως ζητούμενο για εμάς αποτελεί και η αποδοτικότητα.» Η Easyjet εκτιμά ότι η νανο-βαφή θα την βοηθήσει να μειώσει τις δαπάνες αυτές κατά 1, ίσως και 2%, ποσοστό που θα μπορούσε να μεταφραστεί σε 18 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Όπως εξηγεί η εκπρόσωπος του ομίλου, εάν οι δοκιμαστικές πτήσεις κριθούν επιτυχείς και η νανο-βαφή χρησιμοποιηθεί σε ολόκληρο το στόλο της Easyjet, θα επωφεληθούν και οι επιβάτες. «Εάν μπορέσουμε να βρούμε νέους τρόπους να μειώσουμε την ποσότητα των καυσίμων που καταναλώνουν τα αεροσκάφη μας, το κέρδος μας θα ωφελούσε τους πελάτες μας, που θα μπορούσαν να απολαμβάνουν φθηνότερα εισιτήρια και ένα μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα».