Η Ρωσία δεν αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη δευκρίνισε o εκπρόσωπος της Transeft, Ίγκορ Ντεμίν, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο RIA Novosti, διαψεύδοντας πληροφορίες περί ρωσικής αποχώρησης από το σχέδιο κατασκευής του αγωγού.
Η Ρωσία δεν αποχωρεί από το σχέδιο Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη τόνισε o εκπρόσωπος της Transeft, Ίγκορ Ντεμίν, σε δηλώσεις του στο πρακτορείο RIA Novosti, διαψεύδοντας έτσι πληροφορίες περί ρωσικής αποχώρησης από το σχέδιο κατασκευής του αγωγού http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1934539 .
«Δεν σκοπεύουμε να διαλύσουμε την εταιρεία του σχεδίου, αλλά να ασχοληθούμε με την ελαχιστοποίηση των εξόδων», διευκρίνισε ο Ντεμίν. Παράλληλα επιβεβαίωσε ότι η Βουλγαρία έχει έως σήμερα το μεγαλύτερο χρέος στη διακρατική εταιρεία του αγωγού και όπως έκανε γνωστό, «μετά από αυτήν σταμάτησε τη χρηματοδότηση και ο άλλος εταίρος, η Ελλάδα», με αποτέλεσμα η χρηματοδότηση της Trans-Balkan Pipeline B.V. να γίνεται σήμερα μόνο από τη ρωσική πλευρά.
Σύμφωνα με τη Transeft, το συσσωρευμένο χρέος της εταιρείας σε τρέχοντα έξοδα είναι 7,3 εκατομμύρια ευρώ και της Ελλάδας ανέρχεται σε 1,269 εκατ. ευρώ.
Ο κ. Ντεμίν διέψευσε και σε άλλα ρωσικά ΜΜΕ δημοσιεύματα περί οριστικής αποχώρησης της Ρωσίας από το σχέδιο του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, επιμένοντας ότι αύριο στη Ρώμη, στη συνεδρίαση των μετόχων του έργου, θα τεθεί από ρωσικής πλευράς σχέδιο μείωσης στο ελάχιστο του προσωπικού της εταιρείας και των αμοιβών των στελεχών της, καθώς και μείωσης όλων των διαχειριστικών-λειτουργικών εξόδων, έτσι ώστε να αντιμετωπιστεί η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Μιλώντας στο ΙTAR TASS, ο κ. Ντεμίν ξεκαθάρισε ότι κανείς δεν συζητά «κλείσιμο της εταιρείας και του σχεδίου, ούτε πολύ περισσότερο προγραμματίζει διοχέτευση φορτίων πετρελαίου σε γειτονικούς αγωγούς», αλλά οπωσδήποτε, όπως επεσήμανε, το θέμα των χρεών θα τεθεί και θα συζητηθεί η μετατροπή των συμβολαίων με τους υπεργολάβους του έργου, έτσι ώστε να μην απαιτούνται τακτικές πληρωμές.
Υπενθυμίζεται ότι το 51% των μετοχών της Transbalkan Pipeline, ελέγχεται από ρωσικές εταιρείες (Gazprom Neft, Rosneft και Transneft), το 24,5% από τη βουλγαρική JSC που ανήκει στο βουλγαρικό Δημόσιο και το υπόλοιπο 24,5% στην Κοινοπραξία ΕΛΠΕ-Θράκη (Ελληνικά Πετρέλαια, όμιλοι Λάτση και Κοπελούζου με 23,5%) και το ελληνικό Δημόσιο (1%).
Η ελληνική πλευρά προς το παρόν τηρεί στάση αναμονής. Πηγές προσκείμενες στις ελληνικές εταιρείες που μετέχουν στην κοινοπραξία, ανέφεραν ότι αναμένουν να ξεκαθαρίσει η κατάσταση στη συνάντηση των μετόχων, εκφράζοντας πάντως την αισιοδοξία τους για την εξέλιξη του θέματος.
Από την πλευρά του ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Πεταλωτής αρνήθηκε να σχολιάσει τις φήμες περί ρωσικής αποχώρησης από το έργο του αγωγού, τονίζοντας πως η Αθήνα θα περιμένει τις αποφάσεις της Μόσχας προκειμένου να τοποθετηθεί επισήμως.
«Υπάρχουν πληροφορίες για τις οποίες όμως περιμένουμε να υπάρξουν αποφάσεις για να υπάρξει και η στάση της ελληνικής κυβέρνησης επίσημα», δήλωσε ο κ. Πεταλωτής ενώ σε άλλη ερώτηση για το αν η κυβέρνηση είναι ικανοποιημένη, δεδομένου ότι ο κ. Παπανδρέου είχε μιλήσει για αναθεώρηση της σύμβασης, απάντησε: «Οι φήμες δεν έχουν σχέση με την ελληνική πλευρά, αλλά με τη ρωσική, άρα ας περιμένουμε να δούμε πρώτα τις αποφάσεις της ρωσικής πλευράς και η τοποθέτηση η δική μας ούτως ή άλλως είναι πάγια».
Την κατηγορηματική διαβεβαίωση ότι η Βουλγαρία «δεν ενημερώθηκε επίσημα για οποιαδήποτε απόφαση της Ρωσίας να αποχωρήσει από το έργο του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» έδωσε ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Σιμεόν Ντιάνκοφ.
Παράλληλα, ο κ. Ντιάνκοφ επανέλαβε τη βουλγαρική θέση που συνοψίζεται στην αναμονή της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο του Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, την οποία η διεθνής κατασκευάστρια εταιρεία καλείται να καταθέσει (με επιπλέον προσθήκες που ''απαντούν'' σε αιτήματα του βουλγαρικού υπουργείου Περιβάλλοντος και Υδάτων) μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου 2011.
Επισήμανε, εξάλλου, ότι για διάστημα ενός έτους η Βουλγαρία δεν προέβη σε πληρωμές για το έργο και διεμήνυσε ότι «δεν πρόκειται να το κάνουμε (τις πληρωμές) έως ότου υπάρξει μια ξεκάθαρη απόφαση σχετικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου».
«Εάν, πράγματι παραιτηθεί (αποχωρήσει) η Ρωσία (από το έργο), αυτό θα είναι μια καλή λύση για τη Βουλγαρία, διότι έτσι θα παραδεχθούν ότι ήταν δικό τους σφάλμα και θα τους πούμε ''ευχαριστώ'' και θα προχωρήσουμε μπροστά», σημείωσε ο κ. Ντιάνκοφ, προσθέτοντας πως η Βουλγαρία δεν θα επιβαρυνθεί με καμία ζημία, σε περίπτωση που η Ρωσία αποχωρήσει από το έργο.