Στο 4,4% υποχώρησε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού το Φεβρουάριο από 5,2% που ήταν τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η ΕΛ.ΣΤΑΤ. Στο 4,2% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός.
Στο 4,4% υποχώρησε το ετήσιο ποσοστό του πληθωρισμού το Φεβρουάριο από 5,2% που ήταν τον Ιανουάριο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛ.ΣΤΑΤ.).
Ειδικότερα, από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ.Δ.Τ.Κ) του μηνός Φεβρουαρίου 2011 προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2010 προκύπτει αύξηση 4,4%, έναντι αύξησης 2,8% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2010 προς το 2009.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2011, παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 10 - Φεβρουαρίου 11, σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 09 - Φεβρουαρίου 10, παρουσίασε αύξηση 5,1%, έναντι αύξησης 1,4%, που σημειώθηκε κατά τα αντίστοιχα προηγούμενα δωδεκάμηνα.
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,3%, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2011, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 17,6% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω, κυρίως της επαναφοράς των τιμών των σερβιριζόμενων ειδών στα επίπεδα πριν από τη χορήγηση του Δώρου Χριστουγέννων.
δ) Κατά 0,7% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω κυρίως, της μείωσης των τιμών των ειδών ταξιδίου-λοιπών προσωπικών ειδών (εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων), αλλά και λόγω της μείωσης των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,8% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών στα ψάρια νωπά, φρούτα νωπά, λαχανικά νωπά, πατάτες νωπές.
β) Κατά 0,9% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στο πετρέλαιο θέρμανσης.
γ) Κατά 0,4% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των αυτοκινήτων.
Η αύξηση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 4,4% το μήνα Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2010, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ψάρια νωπά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, πατάτες νωπές, λαχανικά νωπά, γλυκά-ζαχαρωτά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα φρούτα νωπά.
β) Κατά 19,2% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης των τιμών των τσιγάρων, καθώς και των τιμών των αλκοολούχων και μη σερβιριζόμενων ποτών.
γ) Κατά 9,9% της ομάδας «Στέγαση», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, του πετρελαίου θέρμανσης, του ηλεκτρισμού, των ενοικίων κατοικιών, των ειδών και υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης κατοικίας, της ύδρευσης αποχέτευσης και του φυσικού αερίου.
δ) Κατά 2,5% της ομάδας «Διαρκή αγαθά - Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, στα υαλικά, επιτραπέζια σκεύη και οικιακής χρήσης, στα είδη καθαρισμού και στις οικιακές υπηρεσίες.
ε) Κατά 12,0% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή αυτοκινήτου-μοτοσυκλέτας και υπηρεσίες μεταφορών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα τέλη κυκλοφορίας και των τιμών των αυτοκινήτων.
στ) Κατά 4,0% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης, κυρίως, των τιμών των τηλεφωνικών υπηρεσιών.
ζ) Κατά 0,6% της ομάδας «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, στα είδη: μικρά είδη αναψυχής- άνθη-κατοικίδια ζώα, βιβλία-εφημερίδες-περιοδικά-γραφική ύλη-σχολικά είδη, υπηρεσίες αναψυχής. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα είδη οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστές.
η) Κατά 0,2% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης των τιμών στα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων και των φροντιστηρίων.
θ) Κατά 2,9% της ομάδας «Ξενοδοχεία - Καφέ - Εστιατόρια», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ειδών: φαγητό εκτός οικίας, αναψυκτικά-γλυκά-καφές-ποτά (σερβιριζόμενα). Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών των ξενοδοχείων.
ι) Κατά 4,6% της ομάδας «Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης των τιμών, κυρίως, των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων, των ειδών ατομικής φροντίδας και των κοσμημάτων-ρολογιών.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 9,9% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 0,7% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης, κυρίως, των τιμών των φαρμάκων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες και στις ιδιωτικές κλινικές.
Στο 4,2% ο εναρμονισμένος πληθωρισμός
Σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ, ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε κατά 4,2% το Φεβρουάριο 2011, σε σύγκριση με το Φεβρουάριο 2010.