Διευκρινίσεις για την καθυστέρηση στις εργασίες κατασκευής του υπόγειου χώρου στάθμευσης στην περιοχή του Α' Νεκροταφείου, έδωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σύμφωνα με το υπουργείο, η καθυστέρηση οφείλεται σε προσφυγές κατοίκων, ενώ επισημαίνει ότι οι εργασίες θα προχωρήσουν μόνον εφόσον το ζητήσει το δ.σ. του δήμου Αθηναίων.
Διευκρινίσεις για την καθυστέρηση στις εργασίες κατασκευής του υπόγειου χώρου στάθμευσης στην περιοχή του Α' Νεκροταφείου, έδωσε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σύμφωνα με το υπουργείο, η καθυστέρηση υλοποίησής του έργου οφείλεται σε προσφυγές κατοίκων της περιοχής, ενώ επισημαίνει ότι οι εργασίες θα προχωρήσουν μόνον εφόσον το ζητήσει το δ.σ. του δήμου Αθηναίων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, η δημοπράτηση του έργου έχει γίνει από το 2002, έχοντας όλες τις εγκρίσεις κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Η ανάθεση του έργου έγινε το 2005 με σύμβαση παραχώρησης. Με το αρ.6105/29-08-2008 έγγραφο του δήμου Αθηναίων εγκρίνονται οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κατά τη φάση κατασκευής, ενώ με το αρ.7310/13-10-2008 έγγραφο του Δήμου Αθηναίων εγκρίνεται η Οριστική Κυκλοφοριακή Μελέτη του υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων της Πλατείας του Α΄ Νεκροταφείου.
Ακολούθησαν προσφυγές κατοίκων της περιοχής: στις 14/03/2008 προς την Επιτροπή Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, που απορρίφθηκε με την αρ. 592/2008 Απόφαση της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας και στις 30/09/2009 ενώπιον της Επιτροπής Αναστολών του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, που επίσης απορρίφθηκε με την 605/2009 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Στις 27/09/2010 κοινοποιήθηκε στις υπηρεσίες του Υπουργείου από την Ειδική Γραμματεία Επιθεώρησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας έγγραφο με το οποίο η Ειδική Γραμματέας διαβιβάζει στη Γενική Γραμματεία Χωροταξίας υπόμνημα 157 κατοίκων της περιοχής Μετς για ανάκληση της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων, καθώς και τις θετικές γνωμοδοτήσεις των υπηρεσιών για τις κυκλοφοριακές συνδέσεις του γκαράζ, ισχυριζόμενοι ότι δεν έχει προηγηθεί ολοκληρωμένη πολεοδομική και κυκλοφοριακή μελέτη στην περιοχή.
Ωστόσο, σημειώνει το αρμόδιο υπουργείο, όπως προκύπτει από τα πραγματικά στοιχεία, καθώς και από την 08/07/2010 τεχνική έκθεση του Συμβούλου της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Έργων, η υλοποίηση του υπόγειου χώρου στάθμευσης θα γίνει σύμφωνα με την εγκεκριμένη Μ.Π.Ε., όπου οι θέσεις εισόδων – εξόδων έχουν μελετηθεί και σχεδιαστεί έτσι ώστε η κυκλοφορία να γίνεται χωρίς περιπορείες και επιβάρυνση του τοπικού οδικού δικτύου σύμφωνα με τις υφιστάμενες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις της περιοχής με αποτέλεσμα κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό όφελος της περιοχής.
Μετά την περαίωση του έργου, καταλήγει η ανακοίνωση το υπουργείου Υποδομών, η ισόγεια επιφάνεια της πλατείας, για την οποία υπάρχει μέριμνα υψηλής φύτευσης, αποδίδεται σε κοινή χρήση στο δήμο, ενώ μετά τη λήξη του χρόνου παραχώρησης ολόκληρος ο σταθμός μπορεί να αποδοθεί στο δήμο, έτοιμος για τη συνέχιση της λειτουργίας του.