Συνεχίστηκε το 2010 η πτωτική πορεία της εγχώριας αγοράς αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης που ξεκίνησε το 2009 και έπειτα από συνεχή άνοδο κατά την περίοδο 1992-2008, όπως δείχνουν τα στοιχεία κλαδικής μελέτης της Icap.
Συνεχίστηκε το 2010 η πτωτική πορεία της εγχώριας αγοράς αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης που ξεκίνησε το 2009 και έπειτα από συνεχή άνοδο κατά την περίοδο 1992-2008, όπως δείχνουν τα στοιχεία κλαδικής μελέτης της Icap.
Ως προς τις μελλοντικές εξελίξεις στον κλάδο οι αναλυτές προβλέπουν ότι θα εξαρτηθεί από την ανάπτυξή του σε «κλειστές» και «ανοικτές» αγορές, αλλά και από τις γενικότερες εξελίξεις, δεδομένου ότι η ζήτηση επηρεάζεται από τη μείωση του διαθέσιμου οικογενειακού εισοδήματος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου την περίοδο 1992-2008, εκτιμάται σε 15,2%, ενώ αντίθετα το 2009 παρουσίασε μείωση κατά 4% στα 698 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2008, όταν η αξία της ανερχόταν σε 726 εκατ. ευρώ. Η τάση, σύμφωνα με τους αναλυτές της Icap, συνεχίστηκε το 2010, με ρυθμό ανάλογο της περιόδου 2009/2008. Τονίζεται, ωστόσο, ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα «ανεξάρτητα» καταστήματα που δεν ανήκουν σε οργανωμένες αλυσίδες.
Η εξεταζόμενη αγορά διαχωρίζεται στις εξής τέσσερις κύριες κατηγορίες ανάλογα με το βασικό προσφερόμενο μενού: burger, pizza, snack / sandwich και σουβλάκι. Τη μεγαλύτερη συμμετοχή, πάνω από 37%, στην αγορά των οργανωμένων αλυσίδων γρήγορης εξυπηρέτησης διατηρούν οι αλυσίδες με βάση το burger και ακολουθεί η κατηγορία snack-sandwich και η pizza, ενώ το μικρότερο μερίδιο κατέχουν οι αλυσίδες με σουβλάκι και ethnic μενού.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο κλάδος των αλυσίδων εστιατορίων γρήγορης εξυπηρέτησης χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων, λόγω τις παρουσίας ισχυρών ομίλων επιχειρήσεων που ελέγχουν περισσότερα του ενός εμπορικά σήματα στο χώρο της εστίασης. Είναι ενδεικτικό ότι οι πέντε μεγαλύτερες αλυσίδες του χώρου κάλυψαν από κοινού το 67% περίπου της συνολικής αγοράς (με βάση στοιχεία του 2009).