Τη θέση της ότι ενδεχόμενη επιβολή πλαφόν στα καύσιμα θα πρέπει να αφορά όλα τα στάδια διακίνησης και όχι μόνο τη λιανική επαναλαμβάνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Τη θέση της ότι ενδεχόμενη επιβολή πλαφόν στα καύσιμα θα πρέπει να αφορά όλα τα στάδια διακίνησης όχι μόνο τη λιανική επαναλαμβάνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) χαρακτηρίζοντας λεονταρισμούς τις σχετικές εξαγγελίες του αρμόδιου υπουργού http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1946338 .
«Οι απειλές που εκτόξευσε χθες ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Μ. Χρυσοχοΐδης για επιβολή πλαφόν στις τιμές των καυσίμων σε ορισμένους νομούς και Εθνικές οδούς της χώρας δεν εκπλήσσουν κανέναν γιατί δεν ξεφεύγουν από την πεπατημένη του τρόπου λειτουργίας των ελληνικών κυβερνήσεων: λεονταρισμοί και πρόχειρες δηλώσεις χωρίς προηγούμενη προετοιμασία, μελέτη και διάλογο», επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΠΕΚ, υπενθυμίζοντας παράλληλα ότι πριν δύο εβδομάδες είχε αναγγελθεί η πραγματοποίηση ευρείας σύσκεψης για τις εξελίξεις στην αγορά καυσίμων με συμμετοχή όλων των κλάδων που εμπλέκονται στη διακίνηση πετρελαιοειδών. Η σύσκεψη όμως, σημειώνει η Ομοσπονδία, «αναβλήθηκε δύο φορές και τελικά παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, χωρίς κανείς να μπει στον κόπο να εξηγήσει στους φορείς της αγοράς το λόγο».
Επιπρόσθετα, η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει τα εξής:
«-Η επιβολή πλαφόν είναι δικαίωμα του υπουργείου, εφόσον κρίνει ότι σε κάποιες περιοχές ή αγορές δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Αν όμως επιβληθεί πλαφόν, αυτό θα πρέπει να αφορά όλα τα στάδια διακίνησης και όχι μόνο τη λιανική, όπως είχε γίνει την προηγούμενη φορά, οπότε το υπουργείο αναγκάστηκε να καταργήσει πρόωρα τις ανώτατες τιμές. Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού.
-Στο γνωστό από τετραετίας πόρισμα της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αγορά καυσίμων αναφέρονται ως αιτία των υψηλών τιμών στις εθνικές οδούς τα υψηλά ενοίκια που πληρώνουν τα πρατήρια στο ΤΕΟ. Αν η ηγεσία του υπουργείου δεν έχει υπόψη της το πόρισμα, μπορούμε να της το κοινοποιήσουμε.
-Στο ίδιο πόρισμα περιλαμβάνεται η πρόταση να αναγράφονται σε πινακίδες στους αυτοκινητόδρομους οι τιμές στα δύο επόμενα πρατήρια. Ο κ. Χρυσοχοίδης είναι ο τέταρτος υπουργός Ανάπτυξης που εξαγγέλλει το μέτρο. Η διαφορά είναι ότι περιόρισε το πεδίο εφαρμογής τους από τις εθνικές οδούς μόνο στην Αττική οδό.»
Επιστολή ΟΒΕ στον Μ. Χρυσοχοΐδη
«Η οποιαδήποτε επιβολή πλαφόν θα αποτύχει αν δεν προβλέπει τη ταυτόχρονη επιβολή του σε όλα τα στάδια διακίνησης και όχι μόνο στη λιανική», αναφέρει και η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών (ΟΒΕ) σε επιστολή προς τον υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλη Χρυσοχοϊδη.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδία, «εν είναι δυνατόν να γίνουμε εκ νέου μάρτυρες απαράδεκτων γεγονότων όπως να αγοράζει ο βενζινοπώλης με τιμές υψηλότερες από το πλαφόν και κατόπιν να σύρεται στο αυτόφωρο γιατί δεν πουλάει με ζημία».
Όπως σημειώνει η ΟΒΕ, το ύψος των τιμών στα πρατήρια της ΠΑΘΕ δεν είναι θέμα βενζινοπωλών αλλά των εταιρειών ενώ στους νομούς με παραδοσιακά υψηλές τιμές, το υπουργείο έχει επισημάνει ότι υπάρχουν δυσλειτουργίες στην αγορά λόγω έλλειψης αποθηκευτικών χώρων και άλλων αιτιών.
Επισημαίνει ακόμη ότι το μικτό κέρδος χονδρικής σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της λιανικής κάτι που, όπως αναφέρει, αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, και τονίζει ότι μόνο η δραστική μείωση των φόρων μπορεί να ανακουφίσει τον καταναλωτή και να ομαλοποιήσει την αγορά και τάσσεται υπέρ της εγκατάστασης των ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης και αποθήκευσης.