Στις έρευνες που πραγματοποιούνται κατά καιρούς, οι καταναλωτές αναφέρουν το υψηλό κόστος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ως έναν από τους κατεξοχήν λόγους που τους αποτρέπουν από την αγορά τους.
Στις έρευνες που πραγματοποιούνται κατά καιρούς, οι καταναλωτές αναφέρουν το υψηλό κόστος των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων ως έναν από τους κατεξοχήν λόγους που τους αποτρέπουν από την αγορά τους. Πολλοί δεν είναι σίγουροι εάν αξίζει τον κόπο να πληρώσουν περισσότερα για ένα όχημα που, ελλείψει σταθμών φόρτισης, φοβούνται ότι θα τους εγκαταλείψει στα μισά του δρόμου.
Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις ανησυχίες, η κυβέρνηση του Κεμπέκ, στον Καναδά, ανακοίνωσε πακέτο κινήτρων, το οποίο προβλέπει επιδότηση που θα φθάνει έως και τα 5.500 ευρώ για ηλεκτροκίνητα οχήματα μεγάλου βεληνεκούς και χαμηλότερες επιδοτήσεις για υβριδικά και ηλεκτροκίνητα με μικρότερες μπαταρίες. Το πρόγραμμα θα τεθεί σε εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2012 και προβλέπει χρηματοδότηση ύψους 35 εκατομμυρίων ευρώ έως το 2016.
Ο πρωθυπουργός του Κεμπέκ Ζαν Σαρέ, ανακοίνωσε επίσης ότι στο πακέτο περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή πολλών σταθμών φόρτισης, με στόχο έως το 2020, ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην επαρχία να είναι ηλεκτροκίνητο ή υβριδικό. Απώτερος στόχος της κυβέρνησης, η μείωση της παραγωγής εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 900.000 τόνους.
«Πρέπει να ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να εξετάσουν και αυτήν την επιλογή», δήλωσε ο Σαρέ κατά την παρουσίαση του σχεδίου. «Θέλουμε να το σκεφτούν». Την ελπίδα οι επιδοτήσεις να οδηγήσουν στη διάθεση έως και 300.000 ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων μέσα στην επόμενη δεκαετία, εξέφρασε και ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης υδροηλεκτρικής ενέργειας του Κεμπέκ, Τιερί Βαντάλ: «Θα βάζετε το αυτοκίνητό σας στην πρίζα κατά τη διάρκεια της νύχτας και, την ώρα που θα πρέπει να φύγετε από το σπίτι, θα είναι φορτισμένο – τα καύσιμα θα είναι πλέον στο σπίτι σας».
Παρά τις καλές προθέσεις του Σαρέ και του επιτελείου του, η υλοποίηση του προγράμματος δεν θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Μία από τις βασικές αιτίες είναι και οι καιρικές συνθήκες: το ψύχος μπορεί να μειώσει κατά πολύ το βεληνεκές των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, αφού οι μπαταρίες επηρεάζονται αρνητικά, ενώ και το σύστημα θέρμανσης καταβροχθίζει ενέργεια.