Οικονομία & Αγορές
Τρίτη, 27 Αυγούστου 2002 12:13

ΣΕΛΠΕ : «Οι Ελληνες πιστεύουν ότι ξοδεύουν περισσότερα με ευρώ»

«Περισσότερα χρήματα πιστεύει ότι ξοδεύει ο Ελληνας καταναλωτής για αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών και για υπηρεσίες με την έλευση του ευρώ, ενώ στην πράξη ξοδεύει τα ίδια».

Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν καταναλωτές-επισκέπτες στα καταστήματα των μελών του.

Το 89% των καταναλωτών πιστεύει ότι οι τιμές σε ευρώ βασικών καταναλωτικών αγαθών και υπηρεσιών έχουν στρογγυλοποιηθεί προς τα πάνω και το 14% χρησιμοποιεί μετατροπέα σε κάθε συναλλαγή.

Από την έρευνα προέκυψε επίσης ότι το 18% των καταναλωτών προτιμά να κάνει αγορές με πιστωτικές κάρτες, ενώ ποσοστό 79% των καταναλωτών, εμπιστεύεται τις αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, καθώς πιστεύουν ότι οι τιμές σε αυτά παρέμειναν σταθερές σε όλη τη διάρκεια του 2002.

Ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα, πραγματοποιήθηκε από 24 Ιουνίου έως και 5 Ιουλίου του 2002, σχεδόν σε όλη τη γεωγραφική περιοχή της χώρας. Το 45% των ερωτηματολογίων που συμπληρώθηκαν προέρχεται από την Αθήνα, 4% από τη Θεσσαλονίκη και 51% από άλλες πόλεις της Ελλάδας.

Το σύνολο των 1.881 ερωτηματολογίων συμπληρώθηκε κατά 51% από γυναίκες και κατά 49% από άνδρες. Οσον αφορά στις ηλικιακές ομάδες των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 34,5% ήταν ηλικίας έως 30 ετών, το 51% μεταξύ 30 και 50 ετών και το 14,5% άνω των 50.

Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΛΠΕ, τα αποτελέσματα της έρευνας είναι μια ενδεικτική τάση των πελατών των επιχειρήσεων-μελών του και δεν αποτελούν στατιστικό δεδομένο ούτε έχουν επιστημονική αξία.