Νέα Μελέτη Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων υπέβαλε η Κοινοπραξία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Υδάτων της Βουλγαρίας την περασμένη εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις της βουλγαρικής πλευράς για την κατασκευή του αγωγού.
Νέα Μελέτη Κοινωνικών και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων υπέβαλε η Κοινοπραξία του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Υδάτων της Βουλγαρίας την περασμένη εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις της βουλγαρικής πλευράς για την κατασκευή του αγωγού.
Προηγήθηκε σειρά διαβουλεύσεων με τις βουλγαρικές αρχές και η βασική αλλαγή συνίσταται στον τρόπο πρόσδεσης των δεξαμενόπλοιων στον κόλπο του Μπουργκάς, με κατασκευή προβλήτα αντί για πλωτήρες μονού σημείου πρόσδεσης για τις εγκαταστάσεις εκφόρτωσης ανοιχτής θαλάσσης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της κοινοπραξίας Transbalkan Pipeline, ένα σημαντικό πλεονέκτημα της λύσης αυτής είναι ότι οι εγκαταστάσεις είναι δίπλα στο λιμάνι του Rosenets -βιομηχανική περιοχή- το οποίο θα επιτρέψει τη συνένωση με τις υφιστάμενες εγκαταστάσεις μεταφορών.
«Σκοπεύουμε να φτιάξουμε ένα έργο που ανταποκρίνεται πλήρως στις ανησυχίες που έχουν εκφράσει οι βουλγαρικές περιβαλλοντικές αρχές. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η βελτιωμένη μελέτη του προβλήτα για τη Βουλγαρία είναι η βέλτιστη λύση για τις αρχές, το κοινό και το ίδιο το έργο», δήλωσε ο κ. Βλαντισλάβ Εμελιάνοφ, Διευθύνων Σύμβουλος και Πρόεδρος του Συμβουλίου της ΤΒΡ.
Από ελληνικής πλευράς, έχει ολοκληρωθεί το νομοσχέδιο που ρυθμίζει τα θέματα απαλλοτριώσεων, φορολογίας κ.λπ. και εκκρεμεί η κατάθεση και ψήφισή του από τη Βουλή.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ