Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 01 Ιουνίου 2011 18:32

«Μίνι fast track» το ν/σ για αδειοδότηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων

Μίνι fast track για την πραγματική οικονομία χαρακτήρισε ο ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων και τα επιχειρηματικά πάρκα, παρουσιάζοντάς το στην Ολομέλεια της Βουλής.

Μίνι fast track για την πραγματική οικονομία χαρακτήρισε ο ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων και τα επιχειρηματικά πάρκα, παρουσιάζοντάς το στην Ολομέλεια της Βουλής.

Όπως ανέφερε ο κ. Χρυσοχοΐδης, για 16 τεχνικά επαγγέλματα απαιτούνται συνολικά 214 άδειες, ενώ με το νομοσχέδιο περιορίζονται σε 48.

Στη μεταποίηση, και στις επιχειρήσεις χαμηλής όχλησης, ενώ σήμερα χρειάζονται 3 έως 6 μήνες για να συγκεντρωθούν τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, καθιερώνεται το μοντέλο «πρώτα αδειοδοτώ και μετά ελέγχω».

Για τις επιχειρήσεις μέσης όχλησης, προβλέπεται επιπλέον η κατάθεση σχετικής εγγυητικής επιστολής. Τα παραπάνω συντελούν στη μείωση του χρόνου αδειοδότησης, και το Δημόσιο οφείλει να απαντήσει στις αιτήσεις χορήγησης άδειας, εντός 30 ημερών.

Παράλληλα, συστήνεται μητρώο πιστοποιημένων επιθεωρητών για την διενέργεια περιοδικών επιθεωρήσεων, οι οποίες (κατόπιν και της χθεσινής τροποποίησης του νομοσχεδίου), θα γίνονται σε ετήσια βάση, καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής της νέας επιχείρησης.

Σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις, ενώ ως σήμερα η διαδικασία φτάνει τα τρία σχεδόν χρόνια, στο νομοσχέδιο προβλέπεται προθεσμία 60 ημερών, για την απόκριση του Δημοσίου, και σε περίπτωση που δεν υπάρξει, θα τεκμαίρεται ως εκδοθείσα απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.

Σε ό,τι αφορά τα επιχειρηματικά πάρκα, προωθούνται, όπως είπε ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, 10 + 1 ρυθμίσεις:

- Πρώτον, καθιερώνεται σαν έννοια το Επιχειρηματικό Πάρκο αντί της Βιομηχανικής Περιοχής ή του Βιομηχανικού – Βιοτεχνικού Πάρκου αντανακλώντας τη μετακίνηση της ελληνικής οικονομίας από τα στενότερα όρια της μεταποίησης σε ευρύτερες επιχειρηματικές δομές.

- Δεύτερον, εισάγονται και αποσαφηνίζονται οι όροι ανάπτυξη, διοίκηση και διαχείριση Επιχειρηματικών Πάρκων, ενώ προσδιορίζονται ευκρινώς τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις όλων των εμπλεκομένων φορέων, καθώς και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εκτάσεων που προορίζονται για τις ανάγκες του Πάρκου.

- Τρίτον, διευρύνεται το φάσμα των κατηγοριών των επιχειρήσεων που επιτρέπεται να εγκατασταθούν στα επιχειρηματικά πάρκα. Δίνεται η δυνατότητα σε νέους και δυναμικά αναπτυσσόμενους τομείς όπως είναι τα logistics, τα ερευνητικά κέντρα και εργαστήρια που σχετίζονται µε εφαρμοσμένη βιομηχανική και ενεργειακή έρευνα, παραρτήματα πανεπιστημιακών ιδρυμάτων και κέντρα τεχνολογικής υποστήριξης των επιχειρηματιών και των επιχειρήσεων, το εμπόριο, καθώς επίσης και δραστηριότητες παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ή και φυσικό αέριο, να εγκατασταθούν στα νέα πάρκα.

- Τέταρτον, εξασφαλίζεται ταχεία αξιολόγηση ώριμων σχεδίων που έχουν υποβληθεί από αξιόπιστους και φερέγγυους φορείς, καθώς και τήρηση της αρχής της διαφάνειας μέσω της συνεργασίας αυτών με τους ιδιοκτήτες της έκτασης και των επιχειρήσεων.

- Πέμπτον, απλοποιείται η διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων εντός επιχειρηματικών Πάρκων και παρέχονται οικονομικά, πολεοδομικά και διοικητικά κίνητρα για την εγκατάσταση επιχειρήσεων σε αυτά.

- Έκτον, ενισχύεται διοίκηση - διαχείριση των Επιχειρηματικών Πάρκων που προικίζεται με σημαντικές αρμοδιότητες, έσοδα αλλά και ευθύνες. Παρέχεται η δυνατότητα για αυτοδιαχείριση του Πάρκου από τους επιχειρηματίες.

- Έβδομο, συμπεριλαμβάνεται στη μελέτη βιωσιμότητας του Επιχειρηματικού Πάρκου το κόστος των έργων εξωτερικής υποδομής, τα οποία προσδιορίζονται κατά την έγκριση αυτού και προβλέπεται ο τρόπος υλοποίησής τους από τους αρμόδιους φορείς.

- Όγδοο, για περιοχές όπου υπάρχουν άτυπες βιομηχανικές συγκεντρώσεις, εισάγεται ειδική διαδικασία περιβαλλοντικής εξυγίανσης, με δίκαιο επιμερισμό του κόστους, ώστε να δημιουργηθούν κοινές υποδομές, χωρίς να πλήττεται η ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και να τηρείται η γενική αρχή «Ο ρυπαίνων πληρώνει».

- Ένατο, δίνεται η δυνατότητα πρόβλεψης ειδικότερων μορφών Επιχειρηματικών Πάρκων, εξασφαλίζοντας σχετική ευελιξία στον νόμο, για να καλύψει πιθανές μελλοντικές ανάγκες

- Δέκατο, στα πλαίσια του νέου επενδυτικού νόμου, εντάσσονται επενδύσεις που υλοποιούνται εντός Επιχειρηματικό Πάρκου και λαμβάνουν επιπλέον 5 μονάδες στο προβλεπόμενο κατά κατηγορία επιχειρήσεων ποσοστό εντός των ορίων του χάρτη των περιφερειακών ενισχύσεων.

- Ενδέκατο, προβλέπεται η δυνατότητα σε κάθε Επιχειρηματικό Πάρκο να είναι ενεργειακά αυτόνομο, κάτι το οποίο αποτέλεσε και πρόταση των βουλευτών της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.