Η κρουαζιέρα, οι λιμενικές υποδομές, τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα, καθώς και το θέμα της επανίδρυσης του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τέθηκαν επί τάπητος στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μ. Χρυσοχοΐδης και ο αναπληρωτής υπουργός Χάρης Παμπούκης με τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Η κρουαζιέρα, οι λιμενικές υποδομές, τα προβλήματα στην ακτοπλοΐα και οι ζημιές των εταιρειών από την αύξηση στην τιμή των καυσίμων, καθώς και το θέμα της επανίδρυσης του πρώην υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τέθηκαν επί τάπητος στη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Μ. Χρυσοχοΐδης και ο αναπληρωτής υπουργός Χάρης Παμπούκης με τα μέλη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
«Όλα τα θέματα θα εξεταστούν με θετική διάθεση γιατί θεωρούμε ότι η ναυτιλία είναι πάρα πολύ κομβικός πυλώνας και έχει πολύ μεγάλες έντονες και αναπτυξιακές προοπτικές», δήλωσε κ. Παμπούκης.
«Πράγματα που βοηθούν την ανάπτυξη ανάμεσα στις οποίες είναι και ορισμένες αγκυλώσεις που μπορεί να υπάρχουν στον τομέα της κρουαζιέρας αλλά και σε άλλους χώρους, είναι θέματα τα οποία θα κοιτάξουμε θετικά και με κάποια χρονική προτεραιότητα ανάλογα με τη σημαντικότητα και αν θέλετε την επιτακτικότητα του ζητήματος» πρόσθεσε ο κ. Παμπούκης.
Ερωτηθείς αν υπάρχει ενδιαφέρον από ξένες μεγάλες εταιρείες να επενδύσουν στον ελλαδικό χώρο και στους σταθμούς κρουαζιέρας σημείωσε ότι θα υπάρξει χωροταξικός σχεδιασμός για το θέμα.
Επισήμανε ακόμη ότι υπάρχει μια ολόκληρη οργάνωση και συζήτηση ακριβώς για να μπορέσει να αυξηθεί η κρουαζιέρα στην Ελλάδα και «η οποία θα συμβάλει και αυτή στον μεγάλο εθνικό στόχο που έχουμε όλοι, ο οποίος είναι να φτάσουμε γρήγορα σε πρωτογενή πλεονάσματα και να σωθεί η χώρα».
Σε ερώτηση αν αλλάζει κάτι ως προς την αναδιάρθρωση του υπουργείου καθώς όλες οι εφοπλιστικές ενώσεις επαναφέρουν εκ νέου το θέμα του λιμενικού, απάντησε: «Προφανώς έχουν δίκιο».
Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΝ Μιχάλης Λάμπρος ανέφερε ότι οι δύο υπουργοί επέδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον και ότι ήταν πολύ καλά πληροφορημένοι για όλα τα θέματα.
Τα μέλη του ΣΕΕΝ έθεσαν στους δύο υπουργούς το θέμα της σύμβασης για την κρουαζιέρα που έχει προκύψει μετά το νόμο για την άρση του καμποτάζ, καθώς μεγάλες ξένες εταιρείες που επιθυμούν να έρθουν στην Ελλάδα αρνούνται κατηγορηματικά να υπογράψουν την προτεινόμενη σύμβαση.
Ο εκπρόσωπος του ΣΕΕΝ επί θεμάτων ακτοπλοΐας, Μιχάλης Σακέλης, σημείωσε ότι το α΄ εξάμηνο για την επιβατική κίνηση στην ακτοπλοΐα δεν ήταν πολύ καλό και υπήρχαν αυξομειώσεις.
Πρόσθεσε ότι τον Ιούλιο η κίνηση θα βρίσκεται στα περσινά επίπεδα κατά μέσον όρον και είναι κάτι ενθαρρυντικό, ωστόσο είπε ότι το πρόβλημα είναι οι τιμές του πετρελαίου που αυξάνονται συνέχεια.
Προέβλεψε επίσης ότι οι ζημιές των εταιρειών του κλάδου θα είναι περισσότερες από πέρυσι καθώς τα καύσιμα είναι κατά 35% ακριβότερα.
Ο κ. Σακέλης υπογράμμισε τέλος ότι το υπουργείο δεν είναι δυνατόν να αλλάζει κάθε έξι μήνες γιατί αυτό είναι καταστρεπτικό για τον κλάδο της ακτοπλοΐας ο οποίος δεν είναι μόνο ναυτιλιακός αλλά και τουριστικός και η ανάπτυξη της χώρας βασίζεται στον τουρισμό και την ναυτιλία.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ