Οικονομία & Αγορές
Σάββατο, 16 Ιουλίου 2011 16:29

Kερδίζουν έδαφος οι κλήσεις μέσω Internet

Τέσσερα στα δέκα ευρωπαϊκά νοικοκυριά αγοράζουν «δεσμοποιημένες» υπηρεσίες Διαδικτύου, τηλεφώνου και τηλεόρασης από έναν και μοναδικό πάροχο, σύμφωνα με νέα έρευνα του ευρωβαρόμετρου, ενώ στην Ελλάδα τα νοικοκυριά που διαθέτουν και κινητό και σταθερό τηλέφωνο φθάνουν στο 78%.

Τέσσερα στα δέκα ευρωπαϊκά νοικοκυριά αγοράζουν «δεσμοποιημένες» υπηρεσίες Διαδικτύου, τηλεφώνου και τηλεόρασης από έναν και μοναδικό πάροχο, σύμφωνα με νέα έρευνα του ευρωβαρόμετρου, ενώ στην Ελλάδα τα νοικοκυριά που διαθέτουν και κινητό και σταθερό τηλέφωνο φθάνουν στο 78%.

Από την έρευνα προέκυψε, επίσης, ότι το 65% των ανθρώπων περιορίζει τις κλήσεις του στο κινητό τηλέφωνο, λόγω κόστους, και ότι οι κλήσεις μέσω Διαδικτύου καθίστανται συνεχώς δημοφιλέστερες. Η έρευνα νοικοκυριών για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες διεξήχθη στο διάστημα μεταξύ 9 Φεβρουαρίου και 8 Μαρτίου 2011, με τη χρήση δείγματος 27.000 νοικοκυριών αντιπροσωπευτικών του πληθυσμού της Ε.Ε.

Από όσους απάντησαν, ένας στους τέσσερις θεωρούσε ότι οι ταχύτητές τους καταφόρτωσης από το Διαδίκτυο δεν ανταποκρίνονται στους όρους του συμβολαίου που υπέγραψε·

Από την έρευνα διαπιστώθηκε επίσης ότι οι πολίτες της Ε.Ε. ανησυχούν για τα δεδομένα ιδιωτικού χαρακτήρα -το 88% εκείνων που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να πληροφορηθεί εάν τα προσωπικά δεδομένα που συγκέντρωσε η επιχείρηση τηλεπικοινωνιών χάθηκαν, εκλάπησαν ή αλλοιώθηκαν καθ' οιονδήποτε τρόπο.

Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, τα νοικοκυριά της Ε.Ε., σε ποσοστό 98% έχουν πρόσβαση σε τηλέφωνο και αυξημένο ποσοστό νοικοκυριών (τώρα είναι 89%) έχει πρόσβαση σε κινητό τηλέφωνο. Το 62% έχει και σταθερό και κινητό τηλέφωνο, ενώ μόνο το 9% εξαρτάται μόνο από σταθερή γραμμή.

Τα νοικοκυριά της Ε.Ε. σε ποσοστό 98% διαθέτουν τηλεόραση. Τα δημοφιλέστερα μέσα τηλεοπτικής λήψης είναι το καλώδιο (35%), και ακολουθεί η ψηφιακή χερσαία λήψη (ποσοστό 30%, δηλαδή αύξηση 7 εκατοστιαίων μονάδων από το διάστημα Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου 2009).