Οικονομία & Αγορές
Τετάρτη, 27 Ιουλίου 2011 16:09

Αμεση έναρξη διαλόγου ζητεί ο ΣΑΤΑ και συνεχίζει την απεργία

Αμεση έναρξη «ειλικρινούς διαλόγου» με το υπουργείο Μεταφορών, ζητεί από τον Πρωθυπουργό το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ). Διαμηνύει πως μέχρι να συμβεί αυτό η απεργία συνεχίζεται «με αμείωτο ρυθμό».

Αμεση έναρξη «ειλικρινούς διαλόγου» με το υπουργείο Μεταφορών, ζητεί από τον Πρωθυπουργό το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ).

Αν και εκτιμά πως οι σημερινές δηλώσεις του Πρωθυπουργού για το ζήτημα της απελευθέρωσης «είναι προς τη σωστή κατεύθυνση» τονίζει ότι ο κ. Παπανδρέου «οφείλει να προκαλέσει άμεσα και με πειστικό τρόπο την έναρξη ενός ειλικρινούς διαλόγου με το υπουργείο Μεταφορών και μέχρι να συμβεί αυτό και να πάρουμε γραπτές ή επίσημες δεσμεύσεις με το περίγραμμα του διαλόγου και το χρονοδιάγραμμα που θα τηρηθεί, η απεργία των αυτοκινητιστών ταξί θα συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό».

Καταλήγοντας ο ΣΑΤΑ καλεί τις διοικήσεις των σωματείων να ρυθμίσουν τις κινητοποιήσεις των συναδέλφων ανά περιοχή «δείχνοντας ιδιαίτερη προσοχή και αποτρέποντας βίαιες ή κακόβουλες πράξεις».

Kυβερνητικές πηγές ανέφεραν νωρίτερα ότι η τοποθέτηση του πρωθυπουργού στη συνεδρίαση της ΚΟ του ΠΑΣΟΚ ήταν σαφής, καθώς ο κ. Παπανδρέου κάλεσε σε διάλογο και κατάθεση προτάσεων χωρίς προκαταλήψεις.

Κατόπιν τούτου, έλεγαν οι ίδιες πηγές, η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Ταξί πρέπει να επανεξετάσει τις επιπτώσεις της απεργίας στο κοινωνικό σύνολο και την ελληνική οικονομία και τόνιζαν πως η κυβέρνηση δεν μπορεί να καλέσει σε λήξη της απεργίας, καθώς αυτή συνιστά συνταγματικό δικαίωμα.

Η κυβέρνηση προφανώς στηρίζει τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων, τόνιζαν οι ίδιοι κύκλοι, επαναλαμβάνοντας τα όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός για ανοιχτό διάλογο με ενδελεχή διαβούλευση και θέσπιση κανόνων σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Επεσήμαναν, επιπλέον, ότι ο όρος «κανόνες» θέτει ένα ευρύτερο πλαίσιο, στο οποίο, λόγου χάρη, συμπεριλαμβάνεται και η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, αναφέροντας ότι «κάτι τέτοιο, για παράδειγμα, δεν έχει τεθεί στην συζήτηση που έχει ανοίξει» και απέκλειαν κάθε ενδεχόμενο μη απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ταξί.

Το υπουργείο Μεταφορών από την πλευρά του, επαναλαμβάνει ότι η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί θα εφαρμοστεί και σύντομα θα ανακοινώσει τις προτάσεις του. Όπως έκανε και ο Πρωθυπουργός κατά τη σημερινή ομιλία του, το υπουργείο καλεί τους ιδιοκτήτες να σταματήσουν την απεργία και να προσέλθουν στον διάλογο, υπογραμμίζοντας, όμως, ότι «δεν πρόκειται να υποκύψει σε συντεχνίες».

Σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις, η ΝΔ κλιμάκωσε την επίθεσή της κατά της κυβέρνησης και ιδιαίτερα του αρμόδιου υπουργού: «Επιμένοντας στη βεντέτα με τον προκάτοχο του, ο αρχιτέκτονας του χάους, κ. Ραγκούσης, αποκάλυψε χτες ότι θεωρεί το Υπουργείο προσωπικό του τσιφλίκι. Αφησε να εννοηθεί πως, επειδή το Προεδρικό Διάταγμα για τα ταξί θα έχει την υπογραφή του, δεν ακούει κανένα. Και υποστήριξε πως, όπως ο κ. Ρέππας δεν παρεμβαίνει στο θέμα, έτσι και ο ίδιος “δεν θα υποχρεώσει τον κ. Ρέππα να εφαρμόσει τη δική του πρόταση για το μισθολόγιο”».

Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος του κόμματος Γιάννης Μιχελάκης, «πρόκειται για την πιο κυνική ομολογία ιδιοκτησιακής αντίληψης των δομών του κράτους. Επιβεβαιώνει, ότι η κυβέρνηση αποτελείται από αυτόνομα τσιφλίκια χωρίς συντονισμό, συνέχεια και συνέπεια. Ομολογεί, ταυτόχρονα, ότι προχώρησε στην ακύρωση της ρύθμισης που προωθούσε ο προκάτοχος του χωρίς να έχει κανένα σχέδιο και ότι χρειάζεται ακόμη πολύ χρόνο, για να διαμορφώσει συγκεκριμένη πρόταση».

Ο κ. Μιχελάκης κάλεσε για άλλη μία φορά τον Πρωθυπουργό «που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, βρίζει τη Ν.Δ. και παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο, να συνειδητοποιήσει τις ευθύνες του και να πάρει θέση στο θέμα των ταξί ... Να εγκαταλείψει το ρόλο του ξένου και ανεύθυνου παρατηρητή και να δρομολογήσει τη μόνη λύση: Απελευθέρωση του επαγγέλματος με τους κανόνες που ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης».

Παράλληλα κάλεσε τους ιδιοκτήτες ταξί «να αποκρούσουν τις μεθοδεύσεις κοινωνικού αυτοματισμού, στις οποίες επενδύει ο κ. Ραγκούσης, και να μην προχωρήσουν σε αποκλεισμούς αεροδρομίων, λιμανιών και οδικών αξόνων. Να αντιπαρατάξουν υπευθυνότητα στην ανευθυνότητα της κυβέρνησης και να επιδείξουν κοινωνική ευαισθησία απέναντι στην κυβερνητική αναλγησία».

Επικρίσεις κατά της κυβέρνησης αλλά και των ιδιοκτητών ταξί διατύπωσε ο ΛΑΟΣ: «Οι ακρότητες των ιδιοκτητών ταξί δεν έχουν υποστηρικτές μέσα στη χώρα. Εμείς ρωτάμε όμως: Η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε ποια κοινοτική οδηγία, σε ποιο κανονισμό, ή σε άλλο σχετικό νομικό κείμενο της ΕΕ βασίστηκε ώστε να δημιουργήσει τέτοιους τριγμούς στον κλάδο αυτό;»

«Κυβερνητικές παλινωδίες και υποσχέσεις που δεν τηρούνται. Εσωκομματικές έριδες και ανακολουθίες του ΠΑΣΟΚ. Λαϊκίστικη εκμετάλλευση από την αξιωματική αντιπολίτευση. Το μείγμα αυτό δε δίνει λύσεις ούτε προωθεί τις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές και μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται ο τόπος, αντιθέτως δημιουργεί σύγχυση και αδιέξοδα», σχολίασε ο εκπρόσωπος Τύπου της Δημοκρατικής Συμμαχίας Δημήτρης Ζαφειριάδης και πρόσθεσε: «Δε μπορεί να αποτελεί όμως, άλλοθι για κανέναν ώστε να προβαίνει σε απαράδεκτες πράξεις που υπονομεύουν την εικόνα της χώρας, την εμπορική και τουριστική οικονομία και ταλαιπωρούν πολλαπλώς τους Έλληνες πολίτες, όπως κάνουν οι ιδιοκτήτες των ταξί».

«Το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί πρέπει να προωθηθεί με τις αναγκαίες πληθυσμιακές αναλογίες και προϋποθέσεις που ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης» αναφέρει από την πλευρά της σε ανακοίνωση που εξέδωσε η Δημοκρατική Αριστερά.

Υπογραμμίζει ακόμη την ανάγκη να αντιμετωπιστεί «χωρίς άλλη καθυστέρηση που επιβαρύνει την οικονομία η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με την απεργία των ταξί». Επικρίνοντας την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της, σημειώνει πως «οι κυβερνητικές απολυτότητες για την επίλυση της κρίσης εντείνουν το αδιέξοδο και δεν συνιστούν υπεύθυνη στάση».