Στις 10.383,78 μονάδες με άνοδο 0,35% έκλεισε σήμερα ο δείκτης Nikkei στο χρηματιστήριο του Τόκιο μετά από πέντε συνεχόμενες πτωτικές συνεδριάσεις. Σε εβδομαδιαία βάση, ο εν λόγω δείκτης υποχώρησε κατά 3,8%. Ο δείκτης Topix σημείωσε πτώση 0,21% και διαμορφώθηκε στις 1.053,68 μονάδες.
Εντονο ήταν το αγοραστικό ενδιαφέρον των επενδυτών -κυρίως κατά τις πρώτες ώρες της συνεδρίασης- για μετοχές εταιρειών από τον κλάδο της υψηλής τεχνολογίας μετά τη σημαντική χθεσινή άνοδο του Nasdaq http://www.naftemporiki.gr/news/static/01/11/02/174371.htm . Ο ενθουσιασμός, όμως, ήταν πρόσκαιρος ελλείψει θετικών νέων από το εσωτερικό.
«Τα κέρδη στη Wall Street συντέλεσαν στο θετικό άνοιγμα της ιαπωνικής χρηματιστηριακής αγοράς. Ωστόσο, τα νέα από τις ΗΠΑ δεν μπορούν να δημιουργήσουν από μόνα τους μία θετική τάση που να διαρκέσει καθ'όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης, εάν δεν υποστηριχθούν από εγχώριους παράγοντες», δήλωσε ο Ichiro Yamaguchi, στέλεχος ιαπωνικής χρηματιστηριακής εταιρείας.
Αξιόλογα κέρδη κατέγραψαν οι μετοχές εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο σχεδιασμό και την κατασκευή ημιαγωγών. Η μετοχή της Advantest ενισχύθηκε κατά 6,62%, ενώ οι μετοχές των εταιρειών Τοkyo Electron και NEC σημείωσαν άνοδο 5,65% και 4,43% αντιστοίχως.
Εντυπωσιακά κέρδη, της τάξεως του 12,04%, κατέγραψε η μετοχή της TDK παρά τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα εξαμήνου. Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μαγνητικών κεφαλών για hard drives στον κόσμο στο εξάμηνο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου εμφάνισε λειτουργικές ζημίες ύψους 2,8 δισ. γιεν (22,86 εκατ. δολάρια) έναντι κερδών ύψους 36,4 δισ. γιεν ένα xρόνο πριν. Δεσμεύθηκε, ωστόσο, ότι θα προβεί σε περισσότερες περικοπές εργατικού δυναμικού για την ενίσxυση της κερδοφορίας της.
Aντιθέτως, ισχυρές πιέσεις δέχθηκαν οι μετοχές των εταιρειών Εast Japan Railway, West Japan Railway και Central Japan Railway, τριών από τις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες σιδηροδρόμων, ο έλεγχος των οποίων ανήκε στο κράτος. Η κυβέρνηση της χώρας αποφάσισε να προχωρήσει στην πλήρη ιδιωτικοποίησή τους με την πώληση των μετοχών (συνολικής αξίας 12 δισ. δολ.) που εξακολουθεί να κατέχει στις παραπάνω εταιρείες.
Η μετοχή της West Japan Railway υποχώρησε κατά 7,48%, ενώ οι απώλειες για τις μετοχές των εταιρειών Central Japan Railway και East Japan Railway ανήλθαν σε 4,58% και 3,43% αντιστοίχως.
Στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ, ο δείκτης Hang Seng έκλεισε στις 10.186,06 μονάδες σημειώνοντας άνοδο 0,27%.