Στα τρία εκατ. ευρώ ανέρχεται το λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου ΟΣΕ στο εξάμηνο, για πρώτη φορά από την ημέρα ίδρυσής του, όπως ανέφερε ο γ.γ. του υπ. Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χ. Τσιόκας.
Στα τρία εκατ. ευρώ ανέρχεται το λειτουργικό πλεόνασμα του ομίλου ΟΣΕ στο εξάμηνο, για πρώτη φορά από την ημέρα ίδρυσής του, όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χάρης Τσιόκας, από τη Θεσσαλονίκη.
Μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε με κλιμάκιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με επικεφαλής τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, σε σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις της βόρειας Ελλάδας, ο κ. Τσιόκας υπενθύμισε ότι ο ΟΣΕ το 2009 μετρούσε χρέη ύψους 11 δισ. ευρώ, ενώ σε ετήσια βάση παρήγαγε έλλειμμα 1,2 δισ. ευρώ.
Σημείωσε ακόμη ότι ενώ προβλεπόταν, βάσει μνημονίου, το πέρασμά του στην κερδοφορία να γίνει στο τέλος του τρέχοντος έτους, με την εφαρμογή του «σκληρού δημοσιονομικού προγράμματος εξυγίανσης», επιτεύχθηκε, όπως είπε, «αυτό που κάποτε φάνταζε ακατόρθωτο».
Την ίδια ώρα το έλλειμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μειώθηκε στο 1,7 εκατ. ευρώ τον Ιούλιο, από 20 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο. Ο γενικός γραμματέας υπογράμμισε ότι στο τέλος Σεπτεμβρίου θα έχει επιτευχθεί ο μηδενισμός του ελλείμματος, γεγονός που, όπως εκτίμησε, θα την κάνει πιο θελκτική απέναντι σε «μνηστήρες» που αναζητούν στρατηγικές συμμαχίες.
Διάθεση φθηνών εισιτηρίων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη
Εν τω μεταξύ, όπως ανέφερε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, από την επόμενη εβδομάδα, ξεκινά μέσω του διαδικτύου το πρόγραμμα διάθεσης φθηνών εισιτηρίων στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με την ισχύ του εισιτηρίου από την 21η Αυγούστου και μετά. Κάθε μήνα, 10.000 θέσεις θα είναι διαθέσιμες έναντι αντίτιμου 9 ευρώ, 15.000 θέσεις έναντι 19 ευρώ και αντίστοιχος αριθμός έναντι 29 ευρώ. Δηλαδή, σε σύνολο 210.000 θέσεων σε μηνιαία βάση, οι 45.000 θέσεις θα βγαίνουν σε προσφορά.
Παράλληλα άμεσα πρόκειται να εφαρμοστεί πολιτική αποζημίωσης επιβατών, λόγω καθυστερήσεων που ενδεχομένως να υπάρξουν στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής υποδομής, ανάλογη αυτής που εφαρμόζεται στις ΗΠΑ.
Στο πλαίσιο αυτό, θα παρέχεται έκπτωση στο επόμενο εισιτήριο για κάθε επιβάτη κατά 25% για μισή ώρα καθυστέρηση, 50% για πάνω από 60 λεπτά, 75% πάνω από 90 λεπτά, ενώ για καθυστέρηση άνω των 120 λεπτών, θα δίνεται ένα δωρεάν εισιτήριο.
Από 1η Σεπτεμβρίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παρέχει μέσα στα τρένα τη δυνατότητα χρήσης ίντερνετ και συνεχές σήμα στα κινητά τηλέφωνα όλων των εταιρειών, ενώ για τους επιβάτες που φτάνουν στη Θεσσαλονίκη θα δίνεται η δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας μεταφοράς επιβατών πόρτα-πόρτα, με την επωνυμία «τρένο-ταξί».
Εμπορευματικές μεταφορές με συνδυασμό φορτηγού-τρένου
Όσον αφορά το πρόγραμμα συνδυασμένης μεταφοράς φορτηγού-τρένου από Αθήνα σε Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, ο κ. Ζηλιασκόπουλος εκτίμησε ότι θα ισχύσει από τον Οκτώβριο.
Βάση θα αποτελεί το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο, στο οποίο ήδη λειτουργεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τέλος Ιουλίου, ενώ στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ήδη η σχετική οργάνωση και υποδομή στον παλιό σταθμό εμπορευμάτων.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Ζηλιασκόπουλο, οι τιμές αναμένεται να είναι φθηνότερες κατά 25% έναντι των ανταγωνιστών.
Προαστιακός Θεσσαλονίκης
Ο κ. Τσιόκας υπογράμμισε την ανάγκη επιτάχυνσης της ηλεκτροκίνησης στον προαστιακό Θεσσαλονίκης.
Οπως διευκρίνισε εντός του 2012 πρόκειται να είναι έτοιμες οι μελέτες για την ηλεκτροκίνηση στις γραμμές Θεσσαλονίκη- Βέροια- Σκύδρα- Έδεσσα και Θεσσαλονίκη -Κιλκίς- Ροδόπολη-Προμαχώνας, όπως λειτουργεί ήδη η γραμμή Θεσσαλονίκη- Κατερίνη-Λάρισα.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε, η προκήρυξη για το έργο σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, το κόστος του οποίου υπολογίζεται στα 120 εκατ. ευρώ, αναμένεται στο τέλος του 2012, με εκτιμώμενη περίοδο ολοκλήρωσης το 2013-2014.
Αναφορικά με τη γραμμή Πολύκαστρο -Ειδομένη, ο κ. Τσιόκας ανέφερε ότι από τα 21 χλμ. έχουν κατασκευαστεί τα 10 και σημείωσε ότι το έργο θα παραδοθεί στο τέλος του 2013, με το κόστος του να ανέρχεται στα 73,6 εκατ. ευρώ.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ