Τη συνεργασία τους με στόχο την ανάπτυξη υβριδικού συστήματος για φορτηγάκια και οχήματα τύπου SUV ανακοίνωσαν η Ford και η Toyota.
Τη συνεργασία τους με στόχο την ανάπτυξη υβριδικού συστήματος για φορτηγάκια και οχήματα τύπου SUV ανακοίνωσαν η Ford και η Toyota.
Οι δύο όμιλοι κατέληξαν σε προκαταρκτική συμφωνία που προβλέπει μεταξύ άλλων την πώληση οχημάτων, τα οποία θα χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνολογία, μέσα στη δεκαετία που διανύουμε.
Η συνεργασία, μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ των κορυφαίων στελεχών των δύο ομίλων, ανακοινώνεται καθώς η Ford φιλοδοξεί να τριπλασιάσει την παραγωγή ηλεκτροκίνητων και υβριδικών στη Βόρειο Αμερική σε πάνω από 100.000 οχήματα έως το 2013. «Είναι αυτονόητο ότι κάθε πλευρά θα επιδιώξει να εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία της άλλης», λέει ο αναλυτής της Global Insight Έιρον Μπράγκμαν. «Πρόκειται για μια απρόσμενη συνεργασία, τις πιθανές συνέπειες της οποίας προσπαθούμε ακόμη να κατανοήσουμε».
Αξονας της συμφωνίας, της πρώτης ανάμεσα στους δύο ομίλους, είναι η ανάπτυξη ενός συστήματος κίνησης στους πίσω τροχούς για μεγαλύτερα οχήματα, όπως αποκάλυψε ο διευθυντής του τομέα ανάπτυξης προϊόντων της Ford Ντέρικ Κιούζακ.
Πριν από λίγες ημέρες, ο Αμερικανός πρόεδρος συμφώνησε με όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες - πλην της Volkswagen- ότι η μέση κατανάλωση για τα οχήματα που θα πωλούνται στις ΗΠΑ έως το 2025 θα είναι 54,5 μίλια ανά γαλόνι, περίπου 4,3 λίτρα ανά 10 χιλιόμετρα. Όπως εξηγεί ο αναλυτής της HIS Automotive Μάικλ Ρόμπινετ, «όλοι οι όμιλοι αναζητούν τώρα νέους τρόπους εξοικονόμησης καυσίμου».
Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τα φορτηγάκια και τα μεγάλα SUV, η πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες θα είναι οι όποιες μετατροπές να μη γίνουν σε βάρος της αποδοτικότητας. «Η μείωση του μεγέθους δεν αποτελεί την προτιμώμενη επιλογή», λέει χαρακτηριστικά ο Ρόμπινετ. Η συμφωνία μεταξύ Ford και Toyota «ενώνει τις ικανότητες δύο ηγετών στα ιβρυδικά αυτοκίνητα και στην υβριδική τεχνολογία με στόχο την ανάπτυξη μιας καλύτερης λύσης, πιο γρήγορα και πιο οικονομικά».