«Τυχόν αξιώσεις αποζημιώσεων» θα μπορεί να διεκδικεί αυτοτελώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στο νομοσχέδιο με τίτλο «Σύσταση Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων-Αντικατάσταση του έκτου κεφαλαίου του ν.3588/2007 (Πτωχευτικός Κώδικας)-Πτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης και άλλες διατάξεις».
«Τυχόν αξιώσεις αποζημιώσεων» θα μπορεί να διεκδικεί αυτοτελώς η Επιτροπή Ανταγωνισμού, σύμφωνα με τροπολογία που κατατέθηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στο νομοσχέδιο με τίτλο «Σύσταση Ενιαίας Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων και Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων-Αντικατάσταση του έκτου κεφαλαίου του ν.3588/2007 (Πτωχευτικός Κώδικας)-Πτωχευτική διαδικασία εξυγίανσης και άλλες διατάξεις».
Όπως τονίζεται στην αιτιολογική έκθεση, με τη υπόσταση που δίδεται στην Επιτροπή, αποκτά ουσιαστικό νόημα και η προβλεπόμενη στο νόμο διοικητική και οικονομική αυτοτέλειά της. Παράλληλα επιδιώκεται η ταχύτερη και πιο ευέλικτη διαδικασία για τη μίσθωση ακινήτων από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την κάλυψη αναγκών στέγασής της. Υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατο νόμο, παρασχέθηκε η δυνατότητα στην Επιτροπή, μέχρι τη σύνταξη του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας και Διαχείρισης, να μισθώσει αναγκαίο χώρο για την κάλυψη των άμεσων συμπληρωματικών αναγκών στέγασής της, μέσω της Κτηματικής Υπηρεσίας του Δημοσίου (ΚΥΔ), κατά παρέκκλιση των περί μισθώσεων ακινήτων διατάξεων,
Ωστόσο , λόγω μη συγκρότησης της Επιτροπής έγκρισης στέγασης της ΚΥΔ εξαιτίας γραφειοκρατικών προβλημάτων, είναι αδύνατη η μεταστέγαση τμήματος της υπηρεσίας σε παρακείμενο οίκημα, οπότε, η μεταβατική διάταξη αποκλείει τη δυνατότητα υλοποίησης του σκοπού που προαναφέρθηκε.
Εμπορικοί αντιπρόσωποι
Βάσει άλλης ρύθμισης της τροπολογίας, αναμένεται να διευκολυνθεί η διασυνοριακή παροχή υπηρεσιών, με αποτέλεσμα την τόνωση του ανταγωνισμού, την αύξηση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και τη μείωση των τιμών.
Συγκεκριμένα. ρυθμίζεται, λοιπόν, η δυνατότητα διασυνοριακής παροχής υπηρεσιών από εμπορικούς αντιπροσώπους εγκατεστημένους σε άλλο κράτος, που επιθυμούν να προβούν στην περιστασιακή άσκηση του επαγγέλματός τους στην Ελλάδα, με την προσθήκη σχετικής διάταξης στο ανάλογο ΠΔ.
Η διασυνοριακή παροχή υπηρεσιών διενεργείται σύμφωνα με τις επιταγές του νομοθέτη , ενώ προβλέπεται ειδικά ότι οι πάροχοι διασυνοριακής εμπορικής αντιπροσωπείας εξαιρούνται από την υποχρέωση εγγραφής στο επιμελητήριο.
Σε ότι αφορά τους εμπορικούς αντιπροσώπους, ορίζεται ότι είναι υποχρεωμένοι να εγγράφονται ως τέτοιοι στις αρμόδιες ΔΥΟ και στα αμιγή Εμπορικά Επιμελητήρια ή στο Εμπορικό Τμήμα των λοιπών Επιμελητηρίων και στο Ταμείο Ασφαλίσεως Εμπόρων.
Συγκέντρωση επιχειρήσεων
Οσον αφορά στην προθεσμία υποβολής δεσμεύσεων από τις συμμετέχουσες σε συγκέντρωση επιχειρήσεις, η εισήγηση σχετικά με τη συμβατότητα ή μη εξεταζόμενης συγκέντρωσης με τις απαιτήσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού στις επιμέρους αγορές ορίζεται ότι πρέπει να κατατίθεται σε προθεσμία 45 ημερών από την κίνηση της διαδικασίας πλήρους διερεύνησης.
Με την εισήγηση αυτή, αναλύονται οι λόγοι που τυχόν επιβάλλουν την απαγόρευση της συγκέντρωσης, οι οποίοι θα πρέπει να είναι σε γνώση των συμμετεχουσών επιχειρήσεων, προκειμένου αυτές να μπορέσουν να προτείνουν τις κατάλληλες δεσμεύσεις.
Όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκθεση, κρίνεται απαραίτητο για την ομαλότερη διεξαγωγή της διαδικασίας ενώπιον της Επιτροπής, να παραταθεί η προθεσμία που δίνεται στα μέρη για την υποβολή δεσμεύσεων μέχρι και 20 ημέρες μετά την υποβολή της εισήγησης, ώστε αυτά να έχουν πλήρη γνώση των αιτιάσεων και ικανό χρόνο για να διαμορφώσουν την πρότασή τους.