Σε διαρκή κάμψη βρίσκεται η συνολική εγχώρια κατανάλωση λιπαντικών οχημάτων, που εκτιμάται ότι θα επιδεινωθεί, ακόμη, περισσότερο και το τρέχον έτος.
Σε διαρκή κάμψη βρίσκεται η συνολική εγχώρια κατανάλωση λιπαντικών οχημάτων, που εκτιμάται ότι θα επιδεινωθεί, ακόμη, περισσότερο και το τρέχον έτος.
Σύμφωνα με κλαδική μελέτη της ICAP έχει καταγραφεί μέσος ετήσιος ρυθμός μείωσης της τάξης του 4% την περίοδο 1994-2010. Ο ρυθμός μείωσης του όγκου επιδεινώθηκε την τελευταία τριετία, το, δε, 2009 και 2010 κυμάνθηκε, περίπου, στο 14% και 12% αντίστοιχα.
Όπως τονίζει η διευθύντρια Οικονομικών - Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, Σταματίνα Παντελαίου, σύμφωνα με τις επικρατούσες τάσεις και συνθήκες της αγοράς, για το 2011 προβλέπεται περαιτέρω μείωση της συνολικής κατανάλωσης της τάξης του 10% σε σχέση με το 2010, ενώ, διαφορετικοί ρυθμοί μεταβολής αναμένονται ανά κύρια κατηγορία λιπαντικών.
Η αξία της εγχώριας αγοράς λιπαντικών οχημάτων εκτιμάται ότι μειώθηκε περίπου 8% το 2010 συγκριτικά με το 2009.
Βάσει των στοιχείων της μελέτης, η συνολική αγορά καλύπτεται σε μεγάλο ποσοστό από ορυκτέλαια (61%), ενώ τα συνθετικά/ημισυνθετικά λιπαντικά εκτιμάται ότι συμμετέχουν με μερίδιο περίπου 27% στο σύνολο της κατανάλωσης για το 2010.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας, οι εταιρείες του κλάδου διαθέτουν τα λιπαντικά κυρίως μέσω χονδρεμπόρων (μερίδιο 54% το 2010) και ακολουθούν τα συνεργεία, τα πρατήρια και τα λιπαντήρια.
Σημειώνεται πως η ζήτηση για τα εξεταζόμενα προϊόντα επηρεάζεται ουσιαστικά από την εξέλιξη και διαμόρφωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων (αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες), ενώ ανανέωση του στόλου με νέας τεχνολογίας οχήματα, τα οποία απαιτούν λιγότερο συχνές αλλαγές λιπαντικών, καθώς και η βελτίωση της ποιότητας των λιπαντικών, έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης για λιπαντικά.