Την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. από την 1η Ιανουαρίου 2012 ανακοίνωσε στους εκπροσώπους του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.) ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης.
Την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος των ιδιοκτητών φορτηγών Δ.Χ. από την 1η Ιανουαρίου 2012 ανακοίνωσε στους εκπροσώπους του Πανελληνίου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών (Π.Σ.Χ.Ε.Μ.) ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης. Με την πλήρη απελευθέρωση του επαγγελματος ουσιαστικά εκμηδενίζεται η άυλη αξία των αδειών, για τις οποίες από την 1η Ιανουαρίου θα απαιτείται μόνο το διοικητικό παράβολο των 1.500 ευρώ. Επίσης, καταργείται η διάκριση της έδρας, γεγονός που σημαίνει ότι τα φορτηγά μπορούν να κάνουν μεταφορές σε όλη την επικράτεια.
Σύμφωνα με τη μεταβατική περίοδο που προέβλεπε ο νόμος Ρέππα, θα υπήρχε σταδιακή απομείωση της εισφοράς κατά 30% την 1/1/2011, κατά 35% τον Ιανουάριο του 2012 και κατά 35% το 2013, ώστε το αντίτιμο να είναι πλέον μηδενικό, ενώ από την 1η Ιουλίου 2013 δεν θα υπήρχε καθόλου εισφορά για την είσοδο κάποιου στο επάγγελμα, παρά μόνο διοικητικά τέλη.
Η απόφαση για το άμεσο άνοιγμα του επαγγέλματος αντί για τον Ιούνιο του 2013 όπως είχε αρχικά συμφωνηθεί, προκάλεσε την αντίδραση των εκπροσώπων της ΠΣΧΕΜ, ενώ αύριο συνεδριάζει εκτάκτως το ΔΣ του συνδικάτου, προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση που θα τηρήσουν, αν και η τάση που επικρατεί είναι να κατέλθουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν, ότι δεν προλαβαίνουν μέχρι τέλος του χρόνου να ιδρύσουν εταιρείες, καθώς ένας μεγάλος αριθμός των οχημάτων που διαθέτουν, είτε έχουν αγοραστεί με δάνειο, οπότε είναι δεσμευμένα, είτε είναι με λίζινγκ, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να μεταβιβαστούν σε εταιρείες.