Ετοιμη να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτη, καθώς και για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τη δημιουργία logistic center, είναι η ΟΛΘ Α.Ε. μετά την οριστική απόφαση για διατήρηση του 51% των μετοχών της εταιρείας από το Δημόσιο. Τέλη του έτους αρχίζουν τα έργα για την επέκταση της 6ης προβλήτας.
Ετοιμη να ξεκινήσει τις διαδικασίες για την παραχώρηση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε ιδιώτη, καθώς και για εξεύρεση στρατηγικού επενδυτή για τη δημιουργία και λειτουργία εντός του λιμένος logistic center, είναι η ΟΛΘ Α.Ε. μετά την οριστική απόφαση για διατήρηση του 51% των μετοχών της εταιρείας από το ελληνικό δημόσιο. Στόχος είναι η προσέλκυση ιδιωτικών κεφαλαίων και η αύξηση των φορτίων που διακινούνται μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.
Όπως ανέφερε σε εφ όλης της ύλης συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης, την περίοδο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2011 η διακίνηση των κοντέινερς από το Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ήταν αυξημένη κατά 8,2% και σε TEUs 8,6%, ενώ στα transit κοντέινερς καταγράφηκε αύξηση 16,8% σε τεμάχια και 23,3% σε TEUs.
Την ίδια περίοδο η διακίνηση στο συμβατικό φορτίο εμφάνισε πτώση 13,7%. Από τα στοιχεία προκύπτει μείωση 34,2% στη διακίνηση άνθρακα, αύξηση 29% στη διακίνηση γεωργικών προϊόντων και 19,5% στα προϊόντα σιδήρου και χάλυβα. Σε κάθε περίπτωση, όπως είπε ο κ. Αγγελούδης, στο τρίτο τετράμηνο του έτους αναμένεται αύξηση της διακίνησης και εκτιμάται ότι στο σύνολο του 2011 η κίνηση στο συμβατικό φορτίο θα είναι ίδια με την κίνηση του 2010.
Εν τω μεταξύ, μέχρι το τέλος του 2011 θα έχει εγκατασταθεί η εργολαβία για την επέκταση της 6ης προβλήτας. Μετά την ακύρωση της εγκατεστημένης εργολαβίας το 2008 ο διαγωνισμός επαναλήφθηκε το 2010. Η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί, η ανάδοχος κοινοπραξία έχει επιλεγεί και το μόνο που απομένει είναι η τελική έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η απόφαση του οποίου αναμένεται το επόμενο διάστημα, διευκρίνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε.. Αμέσως μετά θα αρχίσει η κατασκευή του έργου. Στο Ελεγκτικό Συνέδριο βρίσκεται, επίσης, η επιλογή συμβούλου που θα αναλάβει τη διαμόρφωση του νέου master plan και του νέου business plan της ΟΛΘ ΑΕ, αλλά και τη διατύπωση πρότασης για την αξιοποίηση των ακινήτων της εταιρίας.
Εξάλλου στις 28 Οκτωβρίου εκπνέει η προθεσμία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών για την κατασκευή και λειτουργία μαρίνας σκαφών αναψυχής στην α΄ προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Η αξιολόγηση των προσφορών θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2011 και στόχος είναι το έργο να ξεκινήσει άμεσα.
Παράλληλα, μέχρι το τέλος του έτους προβλέπεται η δημοπράτηση του έργου για την επέκταση και εκβάθυνση του «Κρηπιδώματος 24», που θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Με το συγκεκριμένο έργο το λιμάνι θα μπορεί να δέχεται πλοία μεταφοράς συμβατικού φορτίου δυναμικότητας άνω των 50.000 τόνων.
Μέχρι τέλος του 2011 ολοκληρώνεται και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μηχανημάτων το οποίο περιλαμβάνει: δύο ηλεκτροκίνητους γερανούς, έξι φορτωτές δυο και πέντε κυβικών, ένα reach stacker, τρεις εκσκαφείς, δύο straddle carriers, ένα βυτίο για την καταπολέμηση σκόνης κι ένα απορριμματοφόρο, ένα festoon για την γερανογέφυρα Νο 3, τρία φορτηγά αυτοκίνητα φορτίου περίπου 800 κιλών, καθώς και αυτοματοποιημένο σύστημα διαχείρισης χώρων.
Τέλος, ολοκληρώθηκε η επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού κατά 27 στρέμματα και της Ελεύθερης Ζώνης κατά 75 στρέμματα.